Here today, gone tomorrow?

Mulig det, men vi har iallfall snø idag.

Og etter å ha vært ute og ristet snø av thujaene, måket «gater» til fuglebrett og sånt så må jeg vel nesten erkjenne at snø  og vinter iallfall er mye mer levelig med gode vinterklær.

«Parkdressen» jeg kjøpte på salg i fjor er kjempefin og har gitt meg mange flere vintertimer enn jeg har hatt på mange vintre. Og skikkelige fjellsko fungerer finfint som vintersko. 😆

Nitrox ble kastet ut etter å ha satt seg i vinduskarmen (off limits), men kvitterte med å vise trynet sitt på verandadøra – med meis i kjeften – 5 minutter seinere. Jeg trøster meg med at jeg forer opp så mange småfugler om vinteren at nettoen gå i pluss uansett.

Han har forresten sprunget «fra dør til dør» sammen med meg under måkeseansen. Han, om mulig, enda mindre glad i å være ute i snøen enn meg.

Mens vi tok brøytekanten mot veien så jeg dompap for første gang her på østlandet. Men du må ikke tro de tok veien innom veikroa i hagen, selv om de fløy rett over. Uansett – da vet jeg at de finnes her. Lyden er den karakteristiske litt melankolske «tu» som er veldig lett å kjenne igjen når man først har fått «satt sammen» fugl og lyd. Men – de har dialekter og ulike lyder alt etter hva de gjør.

Mer dompaplyder her – de danske, norske og svenske klippene høres mest like de jeg har sett&hørt.

Ellers har gulspurven allerede funnet neket. Artig, synes jeg. Og til sist et bilde av blåmeisa som balanserer under fettpottene.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

7 Responses to Here today, gone tomorrow?

  1. Villrose says:

    Østfold-dompap må være interessant 😉

  2. Mokki says:

    Jeg hadde ønsket meg og fikk ullundertøy i julegave, så nå har jeg og gubben gått en frisk runde langs Ladestien i -7 og stiv kuling. Det var forfriskende og deilig når vi hadde skikkelige klær på 🙂 Tror jeg må kjøpe meg skibukse også, så er jeg skikkelig hyrt for vinter!

  3. Anita K. says:

    Jeg måtte bli over 30 for å innrømme at sportsbutikken har mye bra – også i ullundertøy. Kule snøbilder! 😀

  4. Marit says:

    Her er dessverre ikke snøen borte i morgen, da hadde det blitt flom! 😉 Du er heldig som blir kvitt din fort. Jeg kjøpte «parkdress» når jeg jobbet i barnehage for mange år siden, og har ikke angret. Den er perfekte når snøen når en til låra ;)Ha en fortsatt fin jul!

    • smgj says:

      Jeg tror det når jeg ser det… Det er meldt 3 grader pluss og 9mm nedbør i morgen… Jeg tror nesten jeg håper det kommer som snø og ikke som noe annet!

Legg igjen en kommentar

