Protesten ble ikke tatt til følge

vl0013b080I dag er det –18 grader. Og jeg fryser … og fryser … og fryser.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

15 Responses to Protesten ble ikke tatt til følge

  1. Aud på Dal says:

    Ja huttetu, nå begynner det å bli nok.
    Her var det 27 kalde i går kveld.
    Det er bare å fyre på harde livet for å hilde varmen.

    • smgj says:

      Huff…. Mannen insisterer på «frisk» luft på soverommet. Selv uten åpent vindu var det bare 4 grader der i går.

  2. Miamaria says:

    Det synes jeg er for kaldt. I disse dager er jeg sjeleglad for å bo på kysten, ti minus holder i massevis. (Vel, med litt blåster oppå så er det nok flere effektive minusgrader men det prøver jeg å ikke tenke på.) Håper det blir varmere hos dere SNART! Godt nytt hageår, og sånn, forresten. 🙂

    • smgj says:

      Dette er også kyst – i teorien iallfall. I praksis er det sånn hybridvær her med ganske mange innlandstrekk. Dessverre også dette. (Men man skal ikke langt inn i landet før det blir ENDA kaldere, men heldigvis også tørrere.)

  3. TurboLotte says:

    Ja det er bikkjekaldt!! Det var jo kaldere her om dagen, men da var det vindstille. Nå blåser det.. feil vei. Og vinden står rett på stuevinduet her. Brrrrrrrrrrrrr…. I følge Gubben som jobber ute (!) så var det målt -30 i vinden nede ved skjøen i byen her…

  4. Berit says:

    Vi har dessverre sett 30-tallet, i natt. (hostende og nattevåken gubbe. Nå 28,9. Og det synker… 😦

  5. Mokki says:

    -20 da jeg kjørte langs elva til jobb i morges. Blir ikke skikkelig varmt inne heller i sånt vær og kantina er så kald at folk har tatt maten med på kontorene for å spise 🙂

    • smgj says:

      Jeg skjønner godt hva du mener. Her jobber ovnen på full spiker på kontoret og den klarer ikke mer enn 18,5 grader. Gamle, dårlige vinduer er noe dritt.

  6. smgj says:

    TurboLotte&Berit – det er ENDA kaldere. Høres forjævlig ut rett og slett. God bedring til gubben, Berit.

  7. følger yr med spenning jeg også, her er kaldt innendørs i dag, gammelt hus med tynne vegger gjør at varmeovnene ikke henger helt med. Men det er heldigvis ikke ille, og jeg kan holde meg i de rommene som er varmest, men bade (har ikke dusj) var uaktuelt i dag, badet holdt 14 grader..

  8. Bipbap says:

    22 kalde her, og jeg beundrer de som klarer å være positive. Vannrøra har fryst for andre gang nå, og jeg sliter med å holde varmen oppe i huset (spesielt siden visse varmekilder har gått dundas plutselig)Fikk byttet batteri på bilen i går .. Jeg skal på ferie, og ungdommene skal holde orden på huset .. På mårran skulle jeg føne håret, og vips gikk strømmen over hele området .. Dro på jobb med vått hår, og så ut som en kråke! YES, jeg hater vinter! Er ikke flau for å si det heller 😉

Legg igjen en kommentar

