Manoumalia (edt) by LesNez

Prøvene fra LesNez kom omsider. Skal egentlig ikke si «omsider». Det er vel omtrent den raskeste leveringen jeg har hatt med ordinær post – og fra Sveits til og med. Det må være sveitsisk effektivitet, det er iallfall ikke det norske postvesens fortjeneste…. trur eg. Selv om de sikkert gjør sitt beste. Men siden Britt Åse fikk de først er det likevel «omsider».

Kategori: floral-woody.

Noter: fragraea, vetyver, tiare, sandalwood sawdust, ylang-ylang, amber

Parfymør: Sandrine Videault i 2009

Opplevelse:
Først: Duftlys – men ikke den billigste sorten – de som er merket «tre», viol, syrin med undertone av latex/gummi, stearin/bivoks eller noe sånt. Det er en god del dufter her som jeg ikke har vokabular for, kjenner jeg.

Etter et kvarters tid: bivoks+gummi og violundertone, tørr. Syrinen har forsvunnet.

Og sånn fortsetter den, og fortsetter, og fortsetter. Blir stadig rundere, men bivoks og søtlig importtre henger i.

Vedvarende, linjær. Og veldig kraftig. En liten dæsj fyller nesa mi lenge. Og den henger i. Den søtlige viol- og bivoksassosiasjonen er nok amber og sandaltre, tenker jeg. Ikke helt der for min del. Gir meg litt «inntørket gammel dame»-assossiasjoner, dessverre.

Fra nettsidene:
The fragrance composition is a  floral-woody-ambery composition incorporating aromas that hold special meanings and represent different styles of perfume applications in Wallisian culture while offering a modern Western structure.
notes and accords: fragraea, vetyver, tiare, sandalwood sawdust, ylang-ylang, amber

Andre sier:
Tropisk stillehavsøy som inspirasjon, men den «ekte varianten», ikke glansbildet som framkommer i mange parfymer som en søt fruktjuice. Denne parfymen får mange rosende ord. Og flere sier «kvalitet». Jeg kan være med på alt det. Her er det solid, vedvarende tropisk møbelbutikk, med en dæsj røkelse – i min nese.

Konklusjon:
Fremdeles duftlys for meg. Jeg hadde ikke blitt overrasket over å treffe denne som romparfyme på Indiska. Men at den holder, det skal den ha. Jeg kan nok komme til å klare å vri den over i «grei» kategorien, men jeg vet ikke om jeg gidder å øve på det. Tre er vanskelig for meg. Det hater meg, jeg liker det. Dette er litt for søtlig i tillegg.

Les også gjerne I smell, therefore I am og  Perfume Shrine sine vurderinger.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

2 Responses to Manoumalia (edt) by LesNez

  1. Elsinne says:

    Hei!
    Og hit skulle dette inlegget og ikke på det før dette her…..heeeee så nå er jeg en kopidist……………
    Jøss som dere dufter dere da,bruker bare 2 av gangen jeg da.J’adore fra Dior.Bruker lotion om dagen og parfm. hvis jeg skal ut døren.Bytter med Dune inimellom,den er god også.Min andre fav.er Yves Saint Laurent “Rive Gauche” En 70′talls lukt.Eller Paris Roses des Bois fra Yves også.Ha en god nytelse for resten av helgen.

    • smgj says:

      Jeg fikset det jeg vet du. 😉
      Jeg har ikke så mange, 4-5 50ml og resten sånne mikroflasker/prøver. Må ha variasjon.
      J’adore synes jeg er god. Dune har jeg aldri forstått meg på og de andre kjenner jeg ikke i det hele tatt. Må huske å sniffe etter dem.

Legg igjen en kommentar

