Let me play the lion (edt) by LesNez

Ny dag, ny parfyme. Og etter reaksjonen på håndleddet så blir det en stund før jeg får prøvd de to siste, dessverre.

Kategori: woody-spicey

Noter: ikke oppgitt.

Parfymør: Sandrine Videault i 2006

Opplevelse:
Sterk anis de første minuttene. Det MÅ være løvebrølet. 😉 Og jeg tenker: «Auda – altfor sterkt og påtrengende.»

Men så:
Kryddret tre, ørken, kardemomme. Rå tobakk, sandaltre og cedar, nær huden, mandig. Mye sol og litt sagmugg. Støvete – men på en deilig måte. Og over i noe mye mer dempet, mer i retning feminint? Jeg tror kanske dette er ocra?

Om toppnoten var et løvebrøl er dette purringen av en fornøyd katt. Ikke noe som går tvers over et fullt rom, men derimot lavmælt, insisterende, gjenomtrengende og vedvarende, stabilt og trygt.

lion1Som den forrige er også denne røkelsesaktig i uttrykket. Men langtfra duftlys, heldigvis.Den går ganske raskt ned i en dempet, men vedvarende duft som klynger til huden.

En duft jeg hadde elsket å kjenne på Husets Herre en solvarm dag ved sjøen – som gir meg lyst til å stikke nesa oppi halsgropa hans og bare sniffe.
Ah… jeg fikk ham til å prøve. På ham vedvarer anisen mye lenger enn på meg og den fremstår som kraftigere. Sånn som den lukter på ham ville ikke jeg ha brukt den selv. Men sånn som den faktisk fungerer med min parfymedrepende hud har jeg ikke noe problem med å bruke den selv heller. Ikke til penkjolen, men til lønnsforhandlingene, kanskje? 😉 Når man trenger oppbacking av en privat løve?

Fra nettsidene:

… like watching incense
smoke curl lazily
through a sunbeam as
it wafts, disappears,
and returns.

og

Scents of dusty trails,
Of lightly sweetened ochre,
Of sun-weathered wood,
Of silence swept by mild breezes,
Of skies open like an endless azure cut oozing signs
of the coming storm.

Og jeg kan ikke si meg mer enig, egentlig.

Konklusjon:
Dessverre en allergisk reaksjon på håndleddet. Jeg visste jo det var risky å leke med parfyme når jeg allerede har irritasjonsutslett av den tørre vinterlufta… Men – parfymemessig en god, rund kryddret treduft med anis, kardemomme og cedertre som hovedbærere. Skarp, sterk og påtrengende toppnote, rund, vedvarende og tettsittende mellomnote. En «varm» duft. På den tradisjonelt maskuline siden av unisex.

Les mer hos Perfume Shrine og Nathan Branch.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

6 Responses to Let me play the lion (edt) by LesNez

  1. Britt Åse says:

    Interessant! Jeg har sannelig ikke så mye mer å tilføye, tror jeg. Bortsett fra min kjære da, som framviser en imponerende motstand mot å prøve dufter fra små rør. Kan du fatte det?!

    Jeg likte denne her, men den varte ikke så lenge på meg, og røkelsen var sånn nesten hostekule, faktisk. Men, deilig. Jeg elsker røkelse, men bare i parfyme.

    • smgj says:

      Tror han parfymen er bedre når den kommer på store flasker? 😆
      Her sitter faktisk trekverket ganske lenge. Av alle ting er visst huden min kompatibel med tre. 😀

  2. marte says:

    Så kjedelig med allergisk reaksjon! Denne parfymen er faktisk rådeilig på meg, og står på lista over parfymer jeg har lyst på flaske av. Men jeg kjenner ikke særlig røkelse i den (heldigvis…), bare tre og krydder og godsaker 🙂

    The Unicorn Spell måtte jeg skrubbe av da jeg testet den, syntes den var helt grusom.

    • smgj says:

      Allergien er nok heldigvis bare en følge av irritert hud i utgangspunktet. Så jeg tar albuene til hjelp i stedet.

      TUS er pussig, men så langt liker jeg den. Selv om den lukter litt «drøvtygget». 😆

      Røkelse og røkelse er så mangt. Det er vel ofte mye treverk og krydder i røkelse så det kan vel hende jeg har det derfra? Eller at den rett og slett lukter forskjellig på ulike folk. Jeg dreper som regel parfyme… 😉

Legg igjen en kommentar

