Mottatt, flislagt & bestøvet

Mottatt: 3,5 tonn pellets + 0,5 tonn sagflis&støv

Ikke ante jeg at det var så mange hull det går luft (og støv og flis) gjennom i en vanlig panelvegg.

Framtidsutsikt: varm og støvete. Iallfall fram til at vi får kostet, støvsuget og vasket.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

8 Responses to Mottatt, flislagt & bestøvet

  1. TurboLotte says:

    Hva i huleste er det du gjør?

    • smgj says:

      Fått 4 tonn trepellets blåst inn i et rom… for første gang. Tidligere har vi fått i storsekker og båret inn i bøtter.
      For å si det sånn… luft finner alle (SMÅ) sprekker.

  2. Harryford says:

    Nå er jeg – igjen – helt lost her! Snakker du om pelletsfyring, eller isolering av husvegger!!! – Isolerer man med pellets? Glava, Rockwool og Ekofiber er kjent men!

    • smgj says:

      Jeg snakker om pelletsfyring – og UFRIVILLIG flis-isolering av lettveggen mellom pelletsrommet og nærliggende rom.

      Innblåsing er lossemetoden. Kjent fra landbruket hvor man leverer korn/forpellets/trepellets på «blåsebiler» til siloer med påkoblingspunkt «hannstuss» som tar imot fra blåsebilen. (og med 6″ utlufting med støvfilter… hadde bare lufta tatt den veien ut av det (halv-)tette rommet.

  3. Berit says:

    Urgh! Og jeg som synes det blir mye rusk av vanlig vedfyring! Hvor lenge varer de fire tonna? (les: hvor lenge er det til neste hovedrengjøring?)

    • smgj says:

      hehe… med litt flaks holder dette i 2 år, så jeg skal ikke klage sånn. Det er bare at det er første gang vi har innblåsing og det medførte en del overraskelser kan man si.

  4. Turbolotte says:

    ÅÅÅh nå er jeg med. Ha-haaaa! Nei takke meg til varmepumper.

Legg igjen en kommentar

