Penger spart … er penger fort brukt på noe annet

Siden jeg har spart så mye penger på å kjøpe masse billige planter (dere hører ironien) så gikk jeg inn for litt selvberging. I vinter har det vært gudsjammerlig kaldt og når det er kaldt fryser man og da trenger man … et sjal for å holde varmen, selvfølgelig. Og som det sparsommelige menneske jeg er lager jeg selv. Av (dyrt!) garn  og lange timer.

Og som om ikke det var nok trengte jeg nye pinner. Og det dyre garnet kan jo ikke strikkes på billige pinner, kan dere vite. Neida – her ble det pinner til den nette sum av 155,- (Jeg har ikke kjøpt så dyre pinner noen gang … ikke planter heller – iallfall ikke siden … igår!)

Men det er altså et system i galskapen. Siden garnet er meget tynt og skal strikkes på skikkelig tykke pinner så må pinnene være spisse. Og akkurat der ligger hunden begravet. Kun butikkens dyreste pinner var å få i kombinasjonen tykk og spiss. (La oss nå holde tett om at jeg kanskje kunne strikket på blyanter i steden… Men da hadde jeg neppe fått sånne fine stoppkuler på endene.) Så dette ender opp som en historie om «å spare seg til fant».

DSC_1738

Og her er vidunderpinnene – jeg liker dem nå iallfall veldig godt. Og så blir jeg i godt humør av å se dem. Det er også viktig.

Forresten – maskemarkørene er skikkelig billige iallfall. Det er sånne ringer som man bruker for å skille «hans» og «hennes» elektriske tannbørste-børste. 😆

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

9 Responses to Penger spart … er penger fort brukt på noe annet

  1. Anne-Marie says:

    Jeg har begynt å skifte ut alle mine gamle metallpinner med sånne Harmony Wood-pinner etterhvert som jeg starter på nye prosjekter. De er veldig mye bedre enn de gamle, synes jeg. Jeg skal begynne på et sjal i morgen: Shetland Lace Triangle Shawl i morgen. Jeg har hivd med på OL-strikking, så jeg har ikke lov til å begynne å strikke før åpningsseremonien til OL starter.

  2. Tullik says:

    Dette synest eg var ein fin historie , med innlagte tips (hmmm) om sparing. Sånn sparing kan eg lika.

  3. Mari_ says:

    Det var noen fancye pinner du 😉 Men god redskap er halve jobben sies det og er sikker på at sjalet blir heilt nydelig 😀

    • smgj says:

      Jeg skal ikke si så mye om sjalet. Bare det blir varmt. Pinnene er jeg forresten meget fornøyd med. De var ikke pene, dyre og ubrukelige. Men pene, dyre og bra. 😀

  4. Britt Åse says:

    Kjempepene! Jeg har heklekrok (med krok i begge ender. Smart og veeeldig økonomisk) i samme merke.

    Jeg har registrert meg på Ravelry, som jeg fant lenke til hos Anne-Marie, og DER var det mye fint, der! Nå må man lære seg å lese strikkeoppskrifter på engelsk også….

Legg igjen en kommentar

