Bloggtørkevirus – pausebilde

Mens jeg kommer meg av bloggtørkeviruset poster jeg et bilde av Honza Blaha og hestene hans fra årets Arctic Equestrian Games.

DSC_1963a

Honza reiser rundt og holder show hvor han viser det unike tillitsforholdet han har opparbeidet med hestene sine, Gaston og Maxim. Gaston er den han kryper under, Maxim ligger til høyre. Skimmelen til venstre er antakelig en fremmed hest. Her og her kan man lese mer om Honza og showet.

Jeg sysler litt med foto for tiden. Investerte i speilrefleks og forsøker å bli kjent med det. Dette bildet ble tatt uten noen form for tilleggslys i en hall med svært dempet belysning.

Innstillinger: Iso 1600, brennvidde 50mm, lukker 1/160s, blender f/1.8
Forvalgt program: lukkerprioritet
Utstyr: Nikon D300 + Nikon AF Nikkor 50mm 1:1,8f D

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

8 Responses to Bloggtørkevirus – pausebilde

  1. Anita K. says:

    Bra bilde. Et unikt tillitsforhold mellom mann og hest. Bare det å få hestene til å legge seg slik. 😉

  2. Turbolotte says:

    Gratulerer med nytt kamera! Ja jeg fikk også nytt til jul. Sliter litt med å bli kjent med alle instillingene ja. Men jeg gikk inn på youtube, skrev kameramodellen og fikk opp en haug med tutorials. Kjekt. Har selv et NikonD3000. Ikke noe proffkamera, men jeg synes slettes ikke det er galt.

    • smgj says:

      Jeg leser og prøver. Ingen tvil om at det er litt vanskeligere å få bra bilder med speilrefleks, men også lettere å få til bestemte effekter. Artig er det iallfall. 🙂

  3. Anita K. says:

    Speilrefleks er stas. Jeg har bytta ut den trøtte standard-linsa mi på Canon-en min med den gamle linsa jeg kjøpte på begynnelsen av 90-tallet til det gamle kameraet mitt. Lyssterk og nesten lydløs. 😀

Legg igjen en kommentar

