Muggen

Hmm… jeg ante virkelig ikke at smør kunne bli muggent. Vel – nå vet jeg at iallfall soft light kan bli det et halvt år på overtid. Det burde nå ikke komme som en overraskelse om jeg betror den ærede leser at vi sjelden bruker smør på brødet.

Her burde det selvfølgelig vært en beskrivende illustrasjon, men siden refleksene tok overhånd i oppdagelsesøyeblikket får jeg overlate det til fantasien.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

6 Responses to Muggen

  1. Berit says:

    Så DET var din mogne morgen, hehe!
    Joda, det har jeg sett. I sunnmørshuset mugner alt åpna som blir etterlatt i kjøleskapet, også smøret, har vi erfart. Like greit, da slipper vi lure hver gang om det var noe igjen eller om vi må ta med.

  2. orchis says:

    Hm, muggent smør har jeg aldri sett eller hørt om, så et bilde hadde gjort seg. Harskt derimot, kjenner jeg til. Leste engang at harsk ghee (klaret smør) anses som en delikatesse. Har ikke tenkt å prøve…
    Ha en flott dag!

  3. Miamaria says:

    Breletten mugner ganske fort, Soften har jeg aldri opplevd det med. Men nå bruker jeg den opp noe raskere enn førstnevnte da.

    Lurt å sjekke før man bruker, i hvert fall…

  4. Røsslyng says:

    Oj, så lenge har jeg aldri latt smør stå, men at det harskner sommerstid har jeg opplevd

    Takker for mange koselige kommentarer i bloggen min 🙂

    Ha en super uke videre!

  5. smgj says:

    Harskt smør har jeg tilgode å oppleve. Og jeg tror vel ikke jeg har så store ønsker om det heller ….
    Ellers virker det som at når man først har fått mugg i et skap så kommer det fortere på matvarene.
    *Må huske å kjøpe ny pakke – må finnes i huset, om ikke annet av psykiske årsaker 😉 *

  6. Anita K. says:

    Stakkars smøret. Jeg har fått muggflekker på lokket av Brelett-pakka… 😉

Legg igjen en kommentar

