The same procedure as last year, Miss Sofie?

… jeg kjedet meg sånn, og frøs siden været hadde et tilbakefall til 8 minus … så jeg kjøpte noen sommerdrømmer fra Hageglede – i håp om at det blir vår i år også.

Ja, jeg vet at de ikke har verdens beste rykte, men katalogbildene ser bedre ut enn noen sinne (Les: mer realistiske i fargene enn noen gang før), jeg tror at både folk og firma kan endre seg og standardknoller tipper jeg de klarer å behandle helt ok – iallfall ikke verre enn den lokale Europrisen som ikke setter ned på halvpris før utpå høsten (FNYS!). Og siden knollene selges i 3-pakk så er det heller ingen krise om noen dør.

Og jeg spår at det ikke bare blir vår, men trangt i bedene – i år også …

 dahlias

La meg presentere (f.v.) Lambada, Night Butterfly, Vulcan og Lady Darlene.

Bildene har jeg stjælt fra Hageglede – jeg regner med tilgivelse siden dette tross alt går for å være produktreklame. 😉

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

11 Responses to The same procedure as last year, Miss Sofie?

  1. Røsslyng says:

    Nydelige! 🙂
    spesielt Night Butterfly.
    Håper kvaliteten på knollene svarer til forventingene, har selv ymse erfaringer fra Hageglede…

    • smgj says:

      Jaja… jeg har kjøpt blomster som har dødd fra mange ulike leverandører. 😉 Inklusive Hageglede. Jeg hadde en tilgodelapp der, selvfølgelig. 😆
      Night Butterfly var den jeg falt mest for også.

  2. Berit says:

    Fine! Om bildene er noenlunde sannferdige… 😉

    • smgj says:

      Jeg har googlet dem seløvfølgelig først. 🙂 Det førte til små rokkeringer på bestillingslisten – men ikke på grunn av liberal omgang med farger, det skal de ha. Og jeg sammenlikner helst med flickr-bilder eller fra davesgarden. De ser veldig bra (les sannferdige) ut.
      Lambada ser forresten etter min mening bedre ut (ikke så plastikkperfekt) på RL-bildene.

  3. Marit says:

    Det er lett å la seg friste, ja… 😉 Spesielt når det aldri tar slutt på denne vinteren her. Får håpe du lykkes med de flotte dahliaene!

  4. Snuffeldyret says:

    Godt å se at flere gikk i fella. Jeg har også bestilt Night Butterfly samt en to farget til. Blir spennende å se om de blir som lovet..

  5. Marina says:

    Haha! Så det er det folk som har hage gjør; planter dahliaer til det ikke blir plass for katten! Da jeg hadde balkong sådde jeg frø i blomsterpotter til det ikke var plass igjen til en stol så jeg kunne sitte ute og nyte herligheten!

    • smgj says:

      Jupp – og om jeg ikke får katten ut av bedet, så får jeg iallfall flotte blomster 😉

      Hm – nå ser jeg for meg «ikke plass til en liten 70talls bittelittpolstret kjøkkenstol» engang.

  6. Tilbaketråkk: Det våres i Halden også – del 7 « Mellom himmelen og havet

Legg igjen en kommentar

