Nær døden av skrekk – mer katteprat

I dag trodde jeg at jeg skulle dø.

Nitrox og jeg hadde gått tur. Med fotoapparat og innlagte jage-hverandre-pauser (han tror på mange måter han er en hund).

Nok om det. Etter at vi gikk inn forsvant katten mens jeg laget meg en skive. Jeg satte meg intetanende i sofaen for å spise foran TVen (jada, jeg vet det er patetisk) – og plutselig har jeg altfor mange klør i hælen. (Mer enn ingen er «for mange» i dette tilfellet – og det var LANGT over ingen! Nitrox er forresten skipskatt og har i motsetning til andre katter «tommeltotter» på forlabbene = 2 ekstra klør i hælen min.)

Jeg hadde på meg et par ullsokker med sånn snor for å knyte sammen parene – og den snoren var visstnok for fristende.

(Hmmm – jupp, jeg er katteblogger og dermed like utilregnelig som katten. )

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

8 Responses to Nær døden av skrekk – mer katteprat

  1. Else Marie says:

    Heeee..
    Lik Ottar du a,han har nesten alle måltider i stolen forann tv’n han.grrrrrr

    Men det er jo typisk for katter og være der di ikke skal.
    Tror nok du kjente disse ja…ufff sikker ømt ennu…jaja gni det inn.Hatt det slik i dag vi og.Katta skulle til dyrlegen og ta stinga på magen.Nå har vi funnet ut at vi setter buret på høykant og løfter katten inn med bakbeina først.Så er det bare å lukke døren……….kjekt

    • smgj says:

      Vi har buret framme hele tiden vi – Nitrox sover ofte på toppen av det til «hverdags» – så er det ikke så skummelt når han må inni det.

  2. TurboLotte says:

    Vel, hvis du erklærer deg katteblogger, så tar jeg meg den frihet å legge deg til på katteblogger.blogspot.com ! 😉

  3. Mari_ says:

    Hehe 1-0 til Nitrox 😀

  4. Marina says:

    Hvis han tror han er hund kan du jo prøve å fortelle ham at hunder jakter ikke på dusker og se om det hjelper?

    • smgj says:

      Hmm.. på mange måter, men ikke på den måten, dessverre. Heldigvis har han ikke hevet seg over musejakt heller. 😉

Legg igjen en kommentar

