Finfin søndag

I dag har vi vært en kort skitur i løypa. Etter at vi kom hjem dro vi fram bord og stoler og innviet grillen ( den lille portable gassgrillen med kjælenavnet Sputnik) med noen grillpølser på terrassen. Jeg måka fram plassen i går så idag var det snøfritt der. 🙂

Så satt vi på terrassen med pølse(til kattens store glede), lompe, ketsjup og sennep. Og etterpå satt vi med bok/strikketøy og hørte på at vannet rant fra tinende snø på taket.

Nå kjenner jeg meg nesten litt solbrent i ansiktet – og det er bare godt.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

12 Responses to Finfin søndag

  1. TurboLotte says:

    Er det ikke deiliiiiig!

  2. Mari_ says:

    Høres ut som dere har hatt det koslig i dag 🙂 Fyra opp et lite bål og grilla et par pølser med bikkjene i går, men da uten skitur først 😉 Gubben er glad i å gå på ski og jeg liker forsåvidt å gå på ski hvis det er «bortover». Den skiguiden din likte jeg godt, kanskje det blir et par på tampen av sesongen?

    • smgj says:

      🙂 Det er jo god trim også… og slett ikke verst når man først kommer igang.

      • Mari_ says:

        Nei jeg er litt på gli nå altså. Gubben var i full fart i går da jeg kom heim. Han hadde laga seg skihopp på jordet… tror ikke jeg skal prøve på det med det første 😉

  3. Berit says:

    Jeg er glad i å gå på ski – i prinsippet. I praksis blir det lenge mellom hver tur, for mannfolket mitt kjørte sine ski på søpla for tjue år sia, og det er litt kjipt å gå aleine. Dessuten er det er oftest mer fristende med besøk i mildere klima.

    • smgj says:

      Jeg opplever vel mer at jeg trenger drakraften hans for å komme ut av sofakroken. Deretter kan vi gå halve turen sammen og deretter møtes ved bilen etter «hver vår tur».

  4. Britt Åse says:

    Herlig!
    I kveld gikk takraset på nordsida av huset her – ca. 70 cm fra hodet mitt her jeg sitter ved pc-en. Det tok meg minst 5 min å få pulsen ned i normalen igjen. Stolen og pulten og alt rista!

    • smgj says:

      hihi. Godt det var 70 cm fra. Hos oss må det et under til før det skal gå takras. Grov takstein og ekstremt liten helning ordner den saken.

  5. Linnemi says:

    Hmmm. Kanskje å trosse vinteren er veien å gå? Jeg tar med meg badedrakt på turen idag.

Legg igjen en kommentar

