Sånytt fra kjelleren

Har sådd litt mer i dag. Rart at det er et sånn tiltak å komme meg igang, og så gøy når jeg er igang. Gleder meg virkelig til å starte drivhussesongen snart.

Det ble sådd
– 3 sorter chilli: apache, sweet wrinkeld old man og cayenne
– sitrongress
– kattegress
– pastinakk
– resådd basillicum

Og så har jeg pottet opp de overlevende tomatstiklingene mine. Jeg var uheldig og fikk mugg i stikkeboksen, så mange gikk med. Men det skal da bli nok tomater i år uansett. Jeg har pottet opp de overlevende. Og physalisstiklingene jeg tok i høst kommer fint. 20 cm lange planter med kart allerede.

Årets første prikling gikk også av staben. 10 rumenske paprika. Basillikumen viste seg å være selvpriklende da alle frøplantene så nær på én, gikk med i rothalsråte. Ellers kan jeg melde at det blir nicotiana, løvemunn og blodbeger sommeren 2010 iallfall.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

6 Responses to Sånytt fra kjelleren

  1. Marit says:

    Blodbeger er alltid hyggelig å få til. Jeg hadde ingen i fjor, men i år har jeg flere små nyusselige planter. Merkelig hvor hekta en blir på den planta… 😉

  2. Mari Anne says:

    Det er rart det der at «dørstokkmila» skal være så lang. Til og med når det gjelder ting vi elsker å drive med.

    • smgj says:

      Ja… men det meste bedrer seg. Hos meg er det nok også fordi jeg har «haget på meg hagebrokk» noen år i forveien.

  3. Røsslyng says:

    Selvpriklende var jo et hyggeligere ord enn rothlsråte 😀
    Jeg må nok ha meg en prikleøkt jeg ogå snart, helst i går, men akkurat prikling synes jeg er gørrkjedelig
    Lykke til med det nysådde, krysser fingre for god spiring! 🙂

    • smgj says:

      Jeg synes prikling er koselig, jeg. Radio, tekopp og potter. Rene hjernerensen, rett og slett.
      Jeg vil egentlig ha passe spiring, ikke (for) god … 😉

Legg igjen en kommentar

