Bevis nr 2: høfligheten lever ennå.

Jeg tror alle de høflige mennene befinner seg i oppgangen til jobben for tiden. Og det er absolutt hyggelig. Det blir god starter på arbeidsdagene av sånt. 😆

I dag skulle jeg ta noen magasiner fra gangen og idet jeg løftet dem ramlet selvsagt halve bunken i bakken. Som seg hør og bør for en trønder ytret jeg noen – om ikke gloser – så iallfall noe som ga tydelig utrykk for misnøye samtidig som jeg begynte opplukking.

Og sannerlig stopper en ung mann på tur ut (ja, han var iallfall ikke ut av 20årene, så han kvalifiserte til ung, subjektivt sett fra min side, :D) og spør «Skal jeg hjelpe deg?» og før jeg fikk sagt «Neitakk, det går bra,»  av gammel vane – så hadde han hjulpet meg med resten. Heldigvis fikk jeg takket i forfjamselsen.

Og idag har noen satt på oppvaskmaskinen også – og det var ingen av oss tre som vanligvis gjør det. 😆

Joda – dette tegner til å bli en FIN helg.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

7 Responses to Bevis nr 2: høfligheten lever ennå.

  1. Mariann says:

    Du skal se «ungdommen» er bedre enn sitt rykte. Uhøflige folk kan man vel treffe på i alle aldersgrupper. Kjekkest med de høflige da, og høflige unge menn kan såvisst løfte dagen.
    God helg, håper den fortsetter i samme spor.

    • smgj says:

      «ungdommen» var ment ironisk, ja. Sorkrates klagde i sin tid og dermed føler jeg at jeg kan også. 😉 Men erfaringsmessig er de på min egen alder mye verre enn de som virkelig er ungdommer. (Les tenåringer).

  2. Linnemi says:

    Er det noen som har sniklest noen innlegg i bloggen din? 😉

  3. Anita K. says:

    Det er mange flotte unge mennesker med dannelse. Jeg er mer i tvil om endel av den noget eldre garde… 😉

Legg igjen en kommentar

