Helgearbeid – vinterforberedelser

Jadda – er litt tidlig ennå, men i tillegg til å bestille ved har jeg begynt å forberede vinteren. Ingen (påske-)hare dette nei, som hver sommer glemmer at vinteren var kald og ikke forbereder neste vinter.

Så jeg har kost meg med  å lage opptenningspinner etter Alt Godts fenomenale oppskrift.

Mine er litt større – jeg legger ut 3 åpne ark av type «aftenposten» og deler dem slik at jeg får øvre og nedre halvdel. Disse ruller jeg så sammen og knyter med en hyssing. Jeg dypper begge ender, men lar ca 5cm på midten være udyppet. Så blir det ikke så mye kliss.

Sånn så det ut underveis. Jeg smelter liksågodt stearinen i en blikkboks i ovnen sammen med gloa etter dagens fyring.

Koselig arbeid til en lydbok på dager hvor det er greit å slippe å tenke.

NB – ikke smelt stearinen på denne måten med åpen flamme i ovnen, da er det ikke sikkert at det blir noe stearin igjen til å dyppe i. 😉

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

5 Responses to Helgearbeid – vinterforberedelser

  1. Røsslyng says:

    Genialt!
    Må prøves 🙂

  2. Berit says:

    Slett ikke dumt. Hos oss går det helst i never, men det har en jo ikke alltid for hånden.

  3. Britt Åse says:

    Så flink du er. Jeg hadde hauger med lysestumper liggende som var ment til dette bruk, men så sviktet energien, og de gikk i restavfallet.

Legg igjen en kommentar

