Det våres i Halden også – del 6

Ute fra 10 til 8 i dag. Kun avbrutt av 2-3 matpauser. Så nå er jeg lang i leggene og øm i ryggen. Men nå er jeg ferdig med ALLE blomsterbed. (Og stuevinduene er like skitne som før helga. 😀 )

I dag har katten sovet i garasjen, til gjengjeld har husets leieboer – linerlene under taksteinen over inngangspartiet – gjort sitt for å holde hagen fri for kryp sammen med meg, på respektfull avstand. Apropos kryp har jeg kverket en skokk liljebiller (eller skvadron)

Lista krympet litt MYE mer idag:
    Flytte jordskokk fra et bed til et annet
    Plante ut dahlia
    Beskjære resten av bærbuskene (heldigvis ikke mange)
    Rydde & gjødsle kjøkkenhagen
    Direkteså div. grønnsaker og så gresskar&blomstererter
    Hente kompost og potte opp tomatene og physalisene permanent
    Rydde & gjødsle alle blomsterbedene:
CoolClips_cart0740        Veibed 1 & 2
        Dokkestubedet
        Terrassebedet
        De radioaktive bedene
        Skogkantbedet
        Nordsidebedet
        Garasjebedet
        Inngangsbedene
        Tørkestativbedet og rotet mot skogen
        Småbedene ved bjørkene og kompostkassen
    Om tid/ork bytte de to nordligste pallekarmene med en 1×3m-karm (1 tom nå!)
    Om tid/ork spa om urtebedet (godt nok!)
    Om tid/ork tøm den gamle kompostkassen (påbegynt, stoppet av tele!)

Note to self – årets grønnsakssådd så langt:
    Gulrot – tidlig nantes
    Pastinakk – to typer
    Blandet salat + rucola
    Maineper
    To typer rødbeter
    Dill, persille & koriander

Antakelig altfor tidlig, men forhåpentligvis tåler frøene det.

I tillegg har jeg tre typer chilli, flere typer tomat, physalis og paprika igang og innesådd av agurk og fire typer gresskar … Og skal jeg ha bønner i år? Jeg kjøpte jo ‘Nun’s Bellybutton’ … 😉 Dersom dette spirer kommer vil til å spise mye grønnsaker denne sesongen.

Som sedvanlig har jeg gjort litt utenfor listen også – raket de små delene av plena som trenger det: under pilen, under morelltreet og stiene i kjøkkenhagen.

Og jeg er godt igang med mentalt å legge til flere punkter på listen, men de skal få vente til jeg er ferdig med et par til av de jeg allerede har satt opp. 😉 Nå blir det rett og slett deilig med en arbeidsuke på en kontorstol for å ta seg igjen etter en så uvanlig fysisk aktiv helg. 😆

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

8 Responses to Det våres i Halden også – del 6

  1. Anita K. says:

    Effektivt jobba! Jeg er imponert! 🙂

  2. Britt Åse says:

    Bøyer meg dypt og imponert 😀

  3. Røsslyng says:

    Skal si du har stått på og fått unnagjort mye 🙂
    Ha en super uke!

  4. Silje says:

    Dette er en flyttemelding.

    Slik at du ikke skal behøve å lete halve nettet rundt for å finne meg igjen.

    🙂

    Velkommen til den afrikanske farmen. Og en mindre anonym meg.

  5. Røsslyng says:

    Heisann!
    Det ligger en award til deg på hagebloggen min
    Håper du tar i mot den 🙂

    • smgj says:

      Takker! Jeg tar den, men vil spare den til en regnværsdag – nå har jeg for mye våronnslister til å skrive uinteressante ting om meg. 😉

Legg igjen en kommentar

