Lettrøkt hagegal lukter svidd – og litt parfyme

Nå har Husets Herre og undertegnede gjort livet surt for møkkainsektene med 8 bein og blodlyst i rosekrattet – håper jeg. Det som ikke forgår ved kulde – får vi prøve varme mot. Måtte de brenne…

Vi har iallfall begått (et lite!) lovbrudd og svidd av skråningen. Og dermed avslørt at stylterottene har matauk der også. Visittkortene ulmet lenger enn det tørre gresset. Håper bare det ble hett for møkkadyra (de små med åtte bein) – og at stylterottene får aske i gebisset. Ikke rart det er flått der, nei. Rutebussen har visst holdeplass der.

For ordens skyld vil jeg påpeke at vi har få naboer og ingen som ikke bedriver tilsvarende i ny og ne her på landet. Hadde det vært boligfelt/allergikere i nærheten hadde vi nok holdt pyromanien i tømmene.

Ellers? Ja, jeg har skavet to trillebårlass til av telekomposten min. Som forøvrig er levningene av varmkomsposten fra denne hagetabben … Siden dengang har den vært bosted for gresskar i to sesonger. 😀 I år skal den fordeles rundt i hagen og kompostkassen skal bli til tennved. Som i sin tur blir til aske – enten direkte på rosene eller – i komposten. 😆 Her er kretsløpene til dels korte og oversiktelige.

Til Britt Åse – prøvene har ankommet!
Ad Un Rose Chypree fra Andy Tauer: Kort oppsummert. Jeg har ikke de samme problemene med roselukt som andre til dels synes slite med. Chypre derimot … det lukter «Gammel Dame» i min nese. Jeg er ikke der ennå. Derimot er jeg veldig nær avvasking. Kanelchypre er ikke min ting. Ikke engang meg geranium og sitrus. Og ikke engang om den er holdbar og veldig «rund» i komposisjonen. 😉

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

6 Responses to Lettrøkt hagegal lukter svidd – og litt parfyme

  1. Røsslyng says:

    Håper du får redusert flåttbestanden rundt deg, selv om metoden er noe drastisk og ikke velegnet alle steder. Flått er og blir noe herk!

    • smgj says:

      Er enig i at metoden ikke er noe særlig. Men vi holder rett og slett på å bli desperate her. Ikke får jeg holdt stylterottene unna og jeg VIL ut i hagen… uten flått. 😦

  2. Britt Åse says:

    Fysjda 😆 Jaja, nå har du prøvd den. Glemte å notere hva jeg sendte deg, så om du har kommentert på en av de andre så er det spilt energi, hvis du ikke sier navn.

    • smgj says:

      Skal holde deg oppdatert, men akkurat nå er det mold under neglene, bak ørene og i BHen som opptar meg … 😉

      • Bipbap says:

        Hehe, akkurat sånn er det med meg også. Møkkete ødelagte negler, ser ut som jeg har vært i slosskamp med en katt (rosehekken, grrr) osv 😀
        Une Rose Chypree stemte ikke på meg heller. Jeg ville så gjerne, men nei

  3. Britt Åse says:

    Da inntar jeg en avventende holdning og ifører meg hagehansker, jeg også :-). For øyeblikket dufter jeg av Ava Luxes ‘Kretek’. Skepisk.

Legg igjen en kommentar

