Her skulle det ha vært bilder …

– av denne ukens blomstring. For nå  blomstrer eranthisene jeg trodde hadde forsvunnet, primula, den første tulipanen, scilla, de seineste blåveisene og de første trilliumene.

Men det blir det ikke.

Det er fordi jeg har jobbet i hagen helt til sola forsvant og uten sol, ingen bilder…

Men. Jeg er sleeeeeeten og har fått gjort masse. Jeg tømte den gamle kompostkassen, tok den kjøpekomposten jeg skal ha (pottet opp tomater og physalis, men ikke de to minste tomatene). Resten av komposten ga jeg bort til naboen (etter å ha døttet kompost på alt som «muligens» kan ha nytte av det). Og så fikk jeg endelig sådd blomsterertene og pottet om nikotiana og løvemunn. Kan noen fortelle meg hva jeg skal med førti  tobakksplanter? Starte tiedemann på nytt?

En ny kjøkkenhagekasse kostet meg under 200 kr i materialer, og tok nesten ikke lenger tid enn en ferdig pallekarm (man trenger bare drill og terrasseskruer) – OG er iallfall 3 ganger så stor. Dermed fikk jeg plass til aspargesene jeg har forsøkt å drukne i drivhuset. De har nå stått på vent i 2-3 år. Men nå har de altså endelig fått jord. Og så fikk jeg plass til gresskarene etter hvert også. Noen skal sammen med aspargesene, andre skal på toppen av de gamle kompostkassene som jeg har toppet med kompostjord.

7 timer tok det i dag, og jeg hadde også en grei økt i går.

Listestatus:
    Flytte jordskokk fra et bed til et annet
    Plante ut dahlia (bedet utvidet og kant stukket!)
    Beskjære resten av bærbuskene
    Rydde & gjødsle kjøkkenhagen
    Rydde & gjødsle alle blomsterbedene
    Direkteså div. grønnsaker og så gresskar&blomstererter (Blomstererter sådd!)
    Hente kompost og potte opp tomatene og physalisene (Gjenstår: de SMÅ tomatene)
    Om tid/ork bytte de to nordligste pallekarmene med en 1×3m-karm (GJORT!!!)
    CoolClips_cart0740Om tid/ork spa om urtebedet (godt nok!)
    Om tid/ork tøm den gamle kompostkassen

Og det er på tide å sette opp liste del 2:
    Kalke problemområdene i plena
    Gjødsle plena
    Potte opp sommerblomstene
    Ferdigstille ved garasjen (duk + et lass singel)
    Tømme hengeren for kompost (ga bort resten)
    Få tak i en kompostkasse til… (Gjenbrukte  pallekarmene)
    Plante de stakkars aspargesene (som har bodd 3 år i potte) i nytt kjøkkenhagebed
    Om tid/ork renovere tørkestativbedet og gjøre klart til importpionene – jeg for jeg klarte ikke å sitte stille på hendene i TO bestillingsrunder… :roll:
    Om tid/ork bytte bark under bærbuskene. Kjøpe ny bark.
    Om tid/ork bestille klatrestativ?
    Om tid/ork tømme ventebedene? (HAHA – lyger så jeg nesten tror det… :lol: )

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

2 Responses to Her skulle det ha vært bilder …

  1. Britt Åse says:

    SJU timer! Du er jaggu god 😀
    Her ga vi oss etter fem, men vi har hatt tungarbeid hele tida også.

    Guhd, så flinke vi er 😀

  2. Berit says:

    Jepp, det er dere! 😀
    (Og jeg. Litt, i alle fall.)

Legg igjen en kommentar

