Om gjeterhund i katteklær, lammelår og Frøken Fres

Her er vårt nyeste tilskudd til familien. Hun heter Miso og er, som Nitrox, en Maine Coon-bastard. Nitrox er nå litt over 2 år, hun er 4 mnd.Hun er også av utseende brunsort med litt hvitt i brystet. Av lynne er hun bestemt og brukte første dag hos oss til å gjøre seg fortjent til kallenavnet «Frøken Fres». 
 
Det har heldigvis bedret seg. Og «sikker avstand» mellom de to kattene har i løpet av en uke gått ned fra 2m til 20cm. Nitrox oppfører seg forøvrig som utestedets nyskilte, panikkslagne 40åring på innpåsliten jakt etter «lammelår». Og hun har oppfattet at han nok er plagsom men generelt ufarlig og begrenser fresingen til når han kommer på poteavstand. 😆
 
Her er frøkna:
miso1 miso_nitrox miso2
 
Og kokett er hun – når han forsvinner ut av syne må hun se hvor han har blitt av, men når han følger etter henne inntar hun igjen «Frøken Fres». Det er ganske fornøyelig når han pistrer og kurrer … og hun ignorerer ham og labber avgårde. 😀
duo1 duo2
Jeg stikker mens han er opptatt … Ooops!
duo3 duo4
Galemattias i hælene! Nok nå, for pokker!
 
Ikke rart hun er bekymret… han er 6 kg, mens hun er 2 kg.
 
I går var han forsåvidt ikke dum. Da stakk hun i retning skogen etter en fristende trost – og «onkel» Nitrox beinet rundt henne og gjette henne tilbake i retning plena. Jeg har alltid sagt at den katten har noe hundelynne (han liker å være med å gå tur), men jeg hadde ikke i min villeste fantasi trodd det var gjeterhund i slektstreet …
 
Og her er til sammenlikning noen bilder av Nitrox fra da han var liten.
Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

17 Responses to Om gjeterhund i katteklær, lammelår og Frøken Fres

  1. Snuffeldyret says:

    Utrolig pen katt!
    Lille bolle har bestemt at vi skal ha katt når Snuffeldyret dør. Den skal se ut som Findus grønne erter fra barnebøkene; Gubben og katten og hete Findus. Så skal den ha grønne bukser og en liten lue.. Jeg gleder meg til det. Blir nok lett å få til..

  2. Røsslyng says:

    Gratulerer med nytt familiemedlem! 🙂
    Kjempesøt var hun. To riktig sjarmerende «pelsdotter» og de blir vel vant til hverandre etterhvert.
    Kos deg med dem og ha en finfin uke!
    Forresten vakker vårblomstring i innlegget under her

  3. Britt Åse says:

    Næmmen så søt! Gratulerer 😀

  4. TurboLotte says:

    Åh så utrolig skjønn!! Det er jo så gøy med to katter. Bare vanskelig å stoppe med to da…

  5. potentilla says:

    Mine to er halvveis hunder. Alltid med på tur, men når vi ikke ser hytta lengre er det klar beskjed om å snu. Hjelpsomheten er også noe i overkant. Bærplukking blir en krevende øvelse….

  6. hilde says:

    To herlige ramper 😀

  7. kirsitn says:

    Nussedusselig! Her har jeg i stedet et digert pøbeldrog som ligger og sperrer for utsikten til skjermen…

  8. Anita K. says:

    Så herlig med ny-pus! Virkelig en liten skjønnhet. Jeg må gjemme unna bloggen din så ikke Cedric sikler på bildene. 😀

  9. Bipbap says:

    Miso ser kjempesøt ut, og Nitrox har en helt spesiell sjarme synes jeg 😀 Veldig pen katterase forresten

  10. Stein says:

    Hei SMGJ og takk for innlegget på bloggen min!
    Flotte katter du har forresten!

    Ja, jeg er veldig fristet til å plante magnolia i skogen! Problemet, som du nevner, er at der er rikelig med sultne rådyr og bever som er glade i magnolia. Jeg tror jeg får beskytte- i det minste stammen med netting, men det ser jo til gjengjeld ikke så vakkert ut..

  11. marte says:

    De er utrolig vakre begge to! 🙂

  12. Mari_ says:

    Fiiine pusene 😀 ikke verst å ha en gjeterkatt!

    Forferdelig sønnelig Nitrox så ut etter han hadde ramla i bøttedammen din! Hahahaha lille vennen 😆
    Den forrige katta datt i do, da var den også litt sønnelig stakkars 😉

Legg igjen en kommentar

