Trøstebukett

Siden snøen faktisk ligger ennå (men med store innslag av grønt, heldigvis) legger jeg inn et bilde av trøstebukettene.

DSC_2366

Jeg skal langt fra oppkaste meg til noen interiørekspert, men jeg synes jeg var lur da jeg samlet småvasene på et fat. Det gjør dem lettere å flytte rundt og jeg synes de da danner en helhet i stedet for «dotter». 🙂

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

11 Responses to Trøstebukett

  1. piapip says:

    Eg syns det var flott eg!! og lurt

  2. Berit says:

    Yndige buketter, og dekorativt å ha dem samla på et fat. Skal huske den ideen!

  3. Silje says:

    Flotte vårblomster. Det er noe av det aller fineste med våren, synes jeg. Den første blåveisen og hvitveis-engene innimellom bjørkene…*Sukk*

    Ps, jeg skriver dette i en kommentar her istedet for på egen blogg. Ja. Det innlegget forsvant for en liten stund. Det kan virke som om jeg har en journalist som er interessert i det samme materialet, men ikke i samarbeid. Så derfor…ligger det hele som utkast for en periode.

    Dette er ikke noe jeg har for vane å gjøre. Tvert om. Og det kan være at jeg er blitt paranoid, sånn…over natten. Men jeg fikk voldsomt behov for å ‘verne om mine favorittbiter’.

    • smgj says:

      Uuuusja! Gratispassasjerer er ikkeno hyggelig. Jeg har all forståelse for at du ikke vil brødfø snyltere.

      Savnet den fordi det var en av mine favorittføljetonger også. 😀

  4. Linnemi says:

    Trøstebuketter er en nødvendighet.
    Også på denne tiden av året. 🙂

  5. Anita K. says:

    Hold på ideene dine og stoffet ditt. Snyltere er ittno å fø på. Been there osv.

  6. Elisa says:

    Ikkje dårlig trøst, det der! Eg har virkelig fått augene opp for småhjerte dei siste åra, så nydelige og sirlige både i blomar og bladverk.

    • smgj says:

      Og det er særdeles få stauder som kan skilte med så lang blomstringsperiode som småhjerte. 🙂 Så får man heller tåle at de nesten er for villige.

  7. mia says:

    Hade jag fått plats på en sån fin blomma hade jag nog också orkat lite gym.. Fina bilder, extention, vad är det? dum fråga kanske..

    • smgj says:

      Ingen spørsmål er dumme, men svar kan være det. 😉
      En extentiontube er bare en forlengerring til favorittlinsa di på speilrefleksen. Gjør at en vanlig portrettlinse kan ta macrobilder, sånn enkelt forklart. Stjeler litt lys, så objektivet bør være lyssterkt i utgangspunktet og de aller fleste sånne ringer inneholder ikke elektronikk sånn at man må styre linsa manuelt. Men det er en billig introduksjon til macro.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Extension_tube

Legg igjen en kommentar

