For en liten evighet siden fikk jeg denne

… awarden fra Røsslyng i Ugressparadiset. Det setter jeg stor pris på. Av ymse årsaker har en blitt liggende i skuffen. Jeg lovet jeg skulle ta den fram «en regnværsdag»… Nå har den kommet. (Heldigvis uten regn.)

«Reglene» er:
– kopiere den over på min blogg
– lenke til de som har gitt meg den
– fortelle 7 (interessante) ting om meg selv
– sende den videre til 7 andre blogger

  1. Jeg liker orkideer, men foreløpig er det ikke særlig gjengjeldt. Jeg kjøper og dreper. Bortsett fra phalaenopsis, da. De klarer (stort sett) å overleve behandlingen min.
  2. Hagen er roterom, atelier, psykiatriker og treningsstudio. Her får jeg utløp for det meste enten det er kreativitet, muskelbruk eller sjelesorg. Og jeg er eneveldig Sjef.  Nesten. 😉
  3. Jeg er mye mer samler enn estetiker. Har jeg én farge av en plante tror jeg fort at jeg må ha flere av samme sort – med kun små forskjeller. Har vært gjennom hosta, dagliljer, peoner og iris på denne måten. «Lider» meg nå gjennom en periode blåveis. Det blir ikke en helheltlig hage av sånt, men det får nå så være.
  4. En av hagedrømmene mine (foruten noen høner, en skikkelig vinterhage og et digert drivhus) er en dam. Dessverre har vi ikke Stedet her på tomta. Men det er mulig jeg tar spaden fatt uansett – en dag.
  5. Arvedrivhuset er på 7-8m2 og med 6mm plater er det verken stort eller varmt  – men det er et favorittsted. Der høster jeg tomater, agurk (når spinnemidden vil det sånn) og physalis fra juni til november. Derfor er jeg også litt knepen med å reise bort om sommeren.
  6. Hagegleden har dreiet mer i retning matauk. Det passer bra siden Husets Herre er kjøkkenorientert. Det er overraskende få kokker som har fått med seg at ulike slag gulrøtter smaker forskjellig. Det vet Husets Herre godt. 😆 Så her dyrkes det meste (frukt, bær, urter og diverse grønnsaker), men ikke kål. Vi har altfor mye kålsommerfugler til at jeg vil fø på kommende generasjoner.
  7. Jeg HATER vinter. Det vil si at siden jeg har skjønt at det ikke hjelper særlig mye mot vinter gjør jeg tapre forsøk på å avfinne meg med den. Men 3mnd frysing, lite lys og dårlig vær… jeg klarer ikke å finne noe særlig positivt med den. Sånn bortsett fra at den gir en liten hageferie. Og det trengs faktisk av og til det også. 😆 Men når vi får reprise i mai blir jeg virkelig sur.

Når det gjelder videresending skulker jeg skamløst. 😉 Men om det er noen leser som har lyst til å ta den – så gjør det og vær velkommen.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

3 Responses to For en liten evighet siden fikk jeg denne

  1. Anita K. says:

    Kjenner meg veldig igjen på flere av punktene her! Det perfekte, hva er det annet en kjedsommelighet satt i systen? 😀
    Jeg fikk award fra Fru Storlien – og den skal jeg hente opp igjen.

  2. mia says:

    Håller med dig där, kålen har jag givit upp, det ser så tråkigt ut med fiberduke mitt i allt det gröna..Bara gräv en damm, den behöver ju inte vara så stor,och en vattenspegel är alltid fint:)

  3. smgj says:

    *Drømme* Ja, vann er fint. Jeg har jo tross alt bøttedammen da.

    Vi får se. Dersom det kan være mulighet er det også mulighet for et flott pionbed. 😉

Legg igjen en kommentar

