Noen tilbud blir for bra til å gå ifra…

Sånn kan det gå når man drar på shopping uten mann for å kjøpe erstatning til den lille 200-kroners dampumpa (hvor adapteren røk for et par dager siden)… For 2. gang på 3 år.

u18027434Jeg dro på Rusta. Og etter å ha brukt 10 min på å finne en parkeringsplass så kom jeg meg inn. Til like mye folk på innsiden.  (Hva ER det med nordmenn siden vi må innvadere grensebutikkene bare vi har en fridag?) 🙄

Og endte opp med å plukke med meg flytende dambelysning (3 kuler) i skuffelsen over at de ikke hadde pumper lenger (bare «dampakke» som jeg dyntes var for dyr og for liten til prisen – og som inneholdt samme punpe som jeg nå har kverket to av). 🙄

Og SÅ fikk jeg den gode ideén å kjøre tilbake over grensa til Norge – til Plantasjen. Det ble dyrt.  🙄

k0552325Siden Plantasjen ikke skal drive med dam- og damutstyr lenger så «har de ikke sånt». Men når man treffer Sjefen… så HAR de sånt – som de ikke får solgt. Og da kan man jo prute litt. :mrgreen:

Så jeg har med meg TO pumper hjem. Den minste – er en hozelock cascade 1000, og den største er en hozelock cascade 7000. Den minste skal i bøttedammen, men den største må jeg grave dam til. :mrgreen: Den minste betalte jeg halv pris på (380 kroner og ennå har jeg en mistanke om at Plantasjen tjente gode penger på den pumpa) og den største fikk jeg for 2000 kr. GFCL0001Dessverre hadde han ikke damduk i stor nok størrelse igjen på lageret … men jeg skal sjekke en av naboplatasjene.

Kanskje blir det en mer permanent plass for den stakkars vannlilja jeg har hatt i 3-4 år…

Nå lurer jeg bare på hvordan jeg skal presentere dette impulskjøpet hjemme. 😉

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

6 Responses to Noen tilbud blir for bra til å gå ifra…

  1. Trine says:

    Du får gjøre som jeg har hørt andre gjør med klesinnkjøp. Legge den innerst i skapet en stund , slik at du kan si «jammen den har jeg jo hatt lenge» 😉

  2. orchis says:

    Hozelock er gode pumper. Min har funket i 12 år – og funker enda selv om impelleren begynner å slites i kantene. To andre pumper sviktet i årenes løp, men ikke gode gamle hozelock!
    Skal du lage stor dam? Dyp? Uansett, damhaging er GØY!!! 😀

  3. Snuffeldyret says:

    he he…du er vel ikke den første til å gå på en slik «smell».
    Du kan jo se på den som en gave i anledning 17 mai litt på forskudd? Eller pakke den inn og gi den i gave til mannen i huset?

  4. Anita K. says:

    Så lurt! Virkelig et kupp. 😀
    Store jenter vet at når de finner noe som de liker, feks pumpe, kjøper de to stk. En i reserve.

  5. TurboLotte says:

    Dam er gøy!!! Klart vannliljene må ha et anstendig sted å bo. Hozelock har jeg også, funker knallbra den.

Legg igjen en kommentar

