Endelig ferdig med feilsjalet

Og det ble bra. Enkelt var det også. Jeg la opp 150 masker og strikket 3-4 omganger på pinne nr 4 og så resten på pinne nr 7. Rettstrikk begge veier – fram og tilbake.

Da stykket var 5 nøster stort (= fra nakken til rumpa på bredden økte jeg for hver 5. maske. (Jukset litt på midten slik at det ble symmetrisk). Deretter økte jeg i de oppøkte maskene for annenhver omgang utover. Dette ble volangene nederst.

Hele greia ble 7 nøster stort og ser sånn ut. Og hadde ikke trengt å ta særlig lang tid. Men jeg er langtfra en manisk strikker … 😉 Jeg er dog fornøyd. Og så kan jeg bruke arvebrosjen med initialen som jeg har felles med farmor for å holde det sammen. Jeg liker det også.

Ja, og så er det varmt og godt også. 😉

Og nå skal jeg ut og spa singel – type 8/11. 😆 Her går det fra det ene til det andre.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

2 Responses to Endelig ferdig med feilsjalet

  1. Britt Åse says:

    Det ble veldig fint, synes jeg 🙂 . Jeg konstaterer med en viss humor og litt bekymring at jeg aldeles har fått dilla på å strikke, og jeg er ikke fornøyd med sokker. Nå fyser jeg på et sånt derre mønsterstrikket, digert sjal i ‘sytråd’, hvis du skjønner. Og så har jeg bestilt garn og kjøpt mønster til tunika/lang genser med lommer foran. Den strikkes alt i ett, fra toppen og ned! Det falt jeg for 😀

    • smgj says:

      ehm… garnet var tiltenkt et såkalt «lace shawl», men det var umulig å strikke mønster av, så planene ble brått endret, gitt. Nå er det nødvarmesjal-overkast med fast plass i sofaen… og brukes faktisk ofte.

Legg igjen en kommentar

