Ett skritt fram, to tilbake

Det er litt bloggtørke her for tiden – noe sted må det jo tørke også …

Iallfall. Jeg fikk plantet ut tre av fem planter i kassen i skyggen før jeg dro på Plantasjen og kjøpte fire nye planter …  😉 «Same procedure as every year, James.»

Men nå er alle de nye i jorda – og status er igjen Q – to i pottevent.

Hadde hagebesøk av Lene i Fredrikstad her om dagen. På myntebesøk. Det var koselig å ta en skravletur i hagen. Jeg gjorde iallfall mitt beste. 😉 Vi skravlet sånn at vi rota bort poserullen hun hadde med. De fant jeg igjen i dag – sammen med planteskjea ved bøttedammen.

Ellers har jeg potta opp det meste i drivhuset – enn så lenge. (Lurer på hva jeg skal med 10 paprikaplanter og 15 chilli?)

Må huske å:
Gå opp gjerdet pånytt.
Potte ut/plante ut resten av sommerblomstene.Godt påbegynt, bare blodbeger igjen.
Koble til vanningen i drivhuset.
Hente “hjem” clematisen som står ved ødehuset og vansmekter.
Gjødsle plen. Gjødslet med kombi ugressfjerner der det trengs.
Drysse atamon på peonen som mugger. Grave litt unna og strø grus/skjellsand rundt.
Plante ut resten fra loppa og gjerne noen fra ventebedet (gamlehjemmet) også… :roll:
3 av 5 tatt. Pluss trappepynten med påskeliljer og primula. 60% unnagjort. De to siste har vist seg å være sumpplanter, og jeg har p.t. ingen sump …
Kose meg med å planlegge dam. Tankeprosessen godt igang iallfall.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

Legg igjen en kommentar

