Mer spenning enn nødvendig

k3700572 Det er det man får når man intetanende spar opp en tue sibiriris
– og oppdager at en skokk (en skokk er tre snes, for å være nøyaktig) jordveps holder hus i rota.

Forøvrig kan jeg melde at flere store tuer sibiriris av type «ordinær, blå, altfor villig» nå er flyttet til hagekanten mot utmarka og får overleve som best de kan sammen med en tue nyutkastet gullris, noen lupiner og standhaftige fagerfredløs. aca0001

Bare en stor iristue igjenstår – som jeg ikke orker å gi meg ikast med i kveld. Og brått har jeg plass til noen mer spennende planter (+ noen SMÅ biter sibiriris – av typen «ordinær, blå, altfor villig»). 😉

BZZZ!

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

6 Responses to Mer spenning enn nødvendig

  1. Snuffeldyret says:

    Hoppsann! Ja det kan man si er overraskelse! Håper du ikke ble stukket?

  2. anne says:

    den er fin den blå sibirirsen, men jeg skjønner godt at du har lyst på noe annet også 😉
    Håper også at du ikke ble stukket! jordveps og jordhumler synes jeg er superskummelt.

  3. RandiF says:

    Kastet ut mine sibiriris fra bedet long ago, de er fine den korte tiden de blomstrer, etterpå legger bladverket seg flatt i første regnbyge og kveler alt rundt seg….

  4. TurboLotte says:

    ÆÆÆh så skummelt!!

  5. smgj says:

    Jeg hadde vel skrevet mer utførlig om jeg ble utsatt for ondsinnende angrep… Men jeg har vel ikke følt meg så omsvermet på LENGE! 😉

    Og så rundt føttene da. 😯

Legg igjen en kommentar

