Lettlurt – Yadda!

Jeg skal betro dere noe. Jeg er IKKE glad i å trene. Men jeg er veldig glad i å ha trent. Og nå som overskuddet kommer tilbake forsøker jeg  å ha trent et par ganger i uka.

Av og til er dørstokkmila en hel halvmaraton. Men jeg har funnet en taktikk som virker ganske bra. Jeg bestemmer meg for å en tur (sånn i motsetning til å jogge en tur – som som oftes fører til noen timer dårlig samvittighet i sofaen i stedet for jogging). Og så sørger jeg tilfeldigvis for at jeg tar på sportsBH, pulsklokke, joggebukser og joggesko for gåturen.

Og rett så ofte (som regel, faktisk) så småjogger jeg biter av turen. Og om det skulle være at det blir en ren gåtur – så er det greit. For da orket jeg virkelig ikke annet den dagen.

I dag hadde jeg da jeg kom hjem etter gåturen gått en del, jogget 6x4min med 85% puls (2-3 min mellom) og gått det resterende…

😆

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

16 Responses to Lettlurt – Yadda!

  1. Berit says:

    Smart du, som greier lure deg selv!
    Og det føles godt etterpå. Underveis også, synes jeg, når jeg bare er i gang. Men jeg går – fort, og gjerne i motbakke, men ingen jogging på denne dama.

    • smgj says:

      Trening er trening. Alt som monner er vel bra?
      Joda, jeg synes også det er greit underveis de fleste gangene – når du sier det. 😆

  2. mia says:

    Det er vel helst den halvmaran over dørstokken som stoppar meg, kommer ikke så langt en gang..Først ner i soffan så blir jeg der. Soppen ser jo lekker ut, min mann er ute og kikker, men ikke det heller kommer jeg meg før om dagen. Hm, føler meg lat.. Synes du fortjener skryt, spesielt etter å ha lest ditt innlegg om bilen under, da koster det kanskje ekstra krafter at klattre over den terskeln i utgangsdøren, så flott jobbet 🙂

    • smgj says:

      Antakelig har jeg passe gass i forhold til terrenget nå, vet du.
      For meg er det «lett å gå tur», «vanskelig å jogge» – dermed kan jeg lure meg på denne måten. 😉

  3. hildeG says:

    hehe. Bra – så flink du er 🙂 Her i huset gås det kun laaangsommmmme turer i skauen om dagen, med soppkurv og falkeblikk 😀

  4. Bente says:

    He he! Det var smart! Slik ville jeg måtte ha gjort det også, dersom jeg skulle ha greid å jogge. Hos meg blir det bare gåturer med hunden.

  5. Villrose says:

    Kjempelurt!

  6. Britt Åse says:

    Hihihi!! sånn gjør jeg også. «Vi skal bare gå, ikke sant?!» sier jeg til min kjære. Og så løper jeg mer og mer / går fortere og fortere – særlig i motbakkene.

    😆

  7. Linnemi says:

    Gjenkjennelig! 😀 Ikke så mye når det gjelder trening, men svært effektivt når jeg vil ha viljen min i forhold til f.eks. husarbeide…. Noen ganger er jeg så lettlurt at jeg blir skremt. 😉

    • smgj says:

      Jeg må innrømme at mye av husarbeidet finner jeg enda vanskeligere… Bortsett fra klesvask – som jeg av en eller annen merkelig grunn liker

  8. lailapaila says:

    Jeg klarer rett og slett ikke å jogge. Jeg får det ikke til,jeg kjeder rett og slett rævva av meg…takke meg til å gå lange turer ja 🙂

Legg igjen en kommentar

