Potte, potte på veggen der …

DSC_2708 – Hvem er flottest denne høsten her?  😉

Høstpotta på veggen består av en gammel eføy, en hvit calluna  og en ditto mini-cyclamen.

Eføyen har tidligere tjenestegjort som innhøstingssted for lange ranker til en borddekorasjon i anledning et middagsselskap. I sommer har den stått bak drivhuset og nå har den vokst såpass at den får stå til tjeneste igjen.

Cyklamen tåler godt temperaturer ned mot null og står lenge nå som det er kjølig. Noen av miniatyrene dufter også. En ypperlig trappeblomst på denne tiden av året, synes jeg.

Calluna finner man «overalt» nå. Holdbar er den også bare man husker å vanne en skvett innimellom.

Under henger – for de som  måtte lure – en bunt med grobladfrø. Vintersnacks til fuglene og mindre ugress til meg.

Og – jeg ser at ved en rent uhell har innholdet i potta blitt «hvitt-i-hvitt».  Men ingen kan vel ta meg for å være en moteslave uansett med en blå malaysiapotte, vel…? 😉

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

5 Responses to Potte, potte på veggen der …

  1. Bente says:

    Kjempesøt høstpynt!
    Klem fra Bente

  2. Berit says:

    Moteslave? Nei. Og det er da litt gult i eføyen, om ikke bildet juger.
    Dekorativt? Så absolutt!
    Kanskje jeg skulle spandere på meg en liten kopi til den kalde gangen, jeg er så dårlig til å finne på slikt sjøl. Men ikke ute på mine kanter, det ville være å friste hufsa for mye!

  3. Mokki says:

    Skikkelig lekkert 🙂

  4. Randine says:

    Flott høstpyntet krukke til inspirasjon!

  5. Tilbaketråkk: På trappa akkurat nå « Mellom himmelen og havet

Legg igjen en kommentar

