På bordet akkurat nå:

DSC_2650

Zzzitter hjemme med zzzår halzz, tørr hozzzte og zzzzå mye honning innabordzzzz at jeg zzzummer mellom hozzzzteriene … 😉

Så jeg har plukket meg en bukett solskinn fra dahliabedet. Om ikke annet så blir humøret bedre av å se dem. DSC_2652

Her er baksiden også. Noen er fra en frøsådd kaktusblanding fra noen år tilbake. Jeg er spesielt fornøyd med den aprikosfargede i det sørøstre hjørnet av det siste bildet. De fleste små gule er også fra den blandingen. Noen er nesten pomponfylte og andre halvfylte.

Ellers er det noen kjøpte. ‘Vulkan’ – den digre rødoransje, Lady Darlende – den spraglete gule og oransje er fra i år. Lurer på om denne er feilmerket og egentlig heter ‘Saint Saens’, men den er flott så jeg klager ikke. Som den gule under så er også disse sterke i nakken. Det trengs med så store blomster.

Fra før er den mørke ‘Arabian Night’, den gule «punkfriserte» (nederst på det første bilde) antakelig ‘Mingus Bruce’ og den hvite med rosalilla kanting ‘Eveline’. Det blir noen flere til neste år. Dette året mistet jeg alle kaktusene mine… 😦 Det virker heldigvis som at semikaktusene er sterkere.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

10 Responses to På bordet akkurat nå:

  1. Miamaria says:

    Du har altså virkelig fått fart på blogginga i det siste! Så bra!!! 😀 Var en kul neglelakk du hadde her om dagen, forresten. 🙂

    God bedring.

  2. Christine says:

    For en flott bukett! 🙂 Dahliaer er fine greier. Jeg glemmer å ta opp røttene hvert år, sløv som jeg er, og da overlever de jo ikke. I år droppet jeg dem, og jeg kjenner at jeg savner dem….

  3. Randine says:

    Flott dahlia bukett!
    God bedring med hals og hoste, det hjelper nok å se på dine flotte grønne negler, vakre blomster og mye honning…

  4. Berit says:

    Så fine! Jeg finner aldri plass (dvs. oppspadde bed) til dem. Men vi har masse i prestegarden, relativt gamle, også kaktuser. Kanskje jeg skulle snike til meg noen og sende deg?

    • smgj says:

      Jeg har ett dahliabed jeg. End of problem… 😉
      I så fall ser jeg gjerne at du sniker på våren sånn at jeg kan fete dem opp før overvintring.

  5. TurboLotte says:

    Guri malla!! Litt av en fargeeksplosjon det der ja! Stakkars deg. Ikke moro å være syk.
    Har du vondt i halsen, så er det lurt å unngå varme drikker. Da florerer bakteriene. Spis is!!

    • smgj says:

      Jeg har lest at honning er bakteriedrepende så der er unntaket som kanskje bekrefter regelen? Vel… i dag har jeg bare «bihuler» i stedet. 😉

Legg igjen en kommentar

