Flått – nr 7, årets siste håper jeg?

Denne var ekkelt stor. Ikke stor som i «har sittet lenge», men stor som i «har overlevd altfor mange sykluser før». 😦 Den har iallfall ikke sittet lenger enn max 12 timer. Satt på venstre side av venstre legg.

Denne fikk jeg tydeligvis under rydding i hagen. Jeg har lyst til å flytte…. Blodbankkarantene ut oktober, og da er vi i reisesesongen vår så det blir nok ikke tapping på meg før utpå nyåret.

Edit: og siden jeg i mellomtiden rekker en snartur i et malariastrøk blir det ett års karantene. Jaja – ikke mitt tap.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

8 Responses to Flått – nr 7, årets siste håper jeg?

  1. Berit says:

    Æsj!
    Jeg hadde 1 stk i august, en liten dævel som satt på det utilgjengelige området på ryggen. Merka den ikke før infernalsk kløe, da måtte husbonden fram med pinsetten.
    Er det ikke et eller annet du kan smøre på deg så du blir usmakelig for udyra?

  2. Jon says:

    Her om dagen fant jeg spor av en flått som hadde frotset i Jon… på innsiden av låret. Blå ring med sår i midten…

Legg igjen en kommentar

