Lever og har det bra

… i tilfelle at noen skulle lure.

Sitter nå lett solbrent i Sør Afrika, med nye, lekre, lilla negler. Helt sånn apropos gullfisk. Vi har sett hele smørbrødlista med ville dyr på safari i Krüger (helt sant! Vi fikk sett løver, elefanter, diverse hjortedyr i bøtter og spann og til og med leopard(!) og geparder(!!!) – noe som er sjeldent for sånne som oss som bare var innom parken i to dager) og nå er vi i Cape Tovn og lever luksuslivet bittelitt før vi snur gåsehuden hjemover.

Matmessig har jeg klar å unngå de store på intoleranselista, men jeg må innrømme at jeg har foret candidaen litt. Frokosten har f.eks bestått av bacon og frukt (det er det som er tilgjengelig her når man utelukker melkeprodukter, egg og mel) og det å dra på vinsmaking uten å smake vin er rett og slett umulig. 😉 Men jeg har tydeligvis ikke vært lengre ute å kjøre enn at kroppen min aksepterer det som «forbedring».

Det kjennes nemlig.

Og overgangen til ny stoffskiftemedisin kjennes også fin ut. 🙂 Og selv om jeg ikke kan sette fingeren på noe konkret så kjennes jeg nå mer «riktig» ut, enn på levaxin. Men det er for tidlig å trekke noen konklusjon her. Det trengs mer tid.

Fortsettelse følger når vi treffer gamlelandet, tror jeg.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

9 Responses to Lever og har det bra

  1. Anita K. says:

    Så godt å høre! Hashimotos er ikke noen frøkenlidelse.
    Lilla negler er cool. Hils alle store og små ville puser fra oss her i kalde nord. 😀

  2. Berit says:

    Hyggelig med et livstegn fra det store utland! Jøje meg, så eksotisk. Ville puser og elefanter er flotte, sånn litt på avstand, bare en slipper se dem i bur.

    • smgj says:

      Høh – løvene lå på veien og slumret… og vi måtte kjøre sikk sakk mellom to hanner.
      Men de var ikke skumlere enn andre pusekatter i solvarmen, heldigvis.

  3. Så flott at du har merket bedring av dietten alt! Slikt er jo motiverende 😀

    Og sør-Afrika!! heldiggrisen. Kos deg!

  4. Villrosre says:

    Wow! Nyt!

  5. Britt Åse says:

    Vi fikk ikke med oss alle de big five så vidt jeg husker, men noen ble det jo, inkludert litt slalåm mellom varmeelskende løver på veien. I vårt tilfelle var dette etter mørkets frembrudd, -det var ganske spesielt og veldig deilig opplevelse.

  6. kirsitn says:

    Dette hørtes misunnelsesverdig deilig og spennende ut! 😀

Legg igjen en kommentar

