Mellom himmel og jord – i disse tider

Se dette: http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/article3936732.ece 

Enten kan man velge å tro at det er avtalt spill – et sirkustriks… ellers får man begynne å revurdere hva vi tror vi vet om hva som er mulig og hva som ikke er det. I dette tilfelle våger jeg ikke å konkludere. Uansett ser det mektig rart ut.

Hver gang jeg blir for skråsikker så tenker jeg på at det ikke er mange hundre år siden det var udiskutabel kunnskap at jorda var flat og at jorda var universets sentrum … og at vi nok vil lære like mye fantastisk de neste 500 årene som vi har gjort de siste.

Jeg har forøvrig vært hos healer to ganger – én gang  hos en mann som nå er avdød. Da var jeg 8 år. Og kjente varmen fra hendene hans når han holdt dem 2-3 cm over kroppen min – på ryggen min… Ingen hadde fortalt meg hva som skjedde. Men jeg ble bedre av lungebetennelsen etter det. Jeg vet iallfall at jeg ikke hadde noen forventing til det besøket. Vi skulle bare besøke noe fjern slekt …

Den andre gangen var jeg hos Joralf Gjerstad for hjelp med gjentatt bihulebetennelse.healing Såkalt kronisk. Da var jeg vel ca 20 år. Jeg dro derfra og var skuffet. Opplevde at «det ikke hadde» virket. Den oppfatningen hadde jeg inntil et par-tre år etter – da det gikk opp for meg at jeg ikke hadde hatt et eneste tilfelle av bihulebetennelse siden besøket.

Vel – det finnes flere kjente healere … Og jeg sliter med bibelen/religion, men har mindre problemer med dette. For andre er det motsatt. 😉

Alt er jo subjektiv oppfatning og min private konklusjon er vel at jeg tror noen personer sannsynligvis er i stand til å kanalisere krefter vi ikke kjenner til og kan måle ennå. Og at det er 95% sjarlataner i bransjen … Så for min del er valget lett. Skolemedisinen først,  en healer om ingenting virker og da kun om vedkommende ikke tar betalt.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

5 Responses to Mellom himmel og jord – i disse tider

  1. Berit says:

    Jeg er skeptiker i utgangspunktet, men har både sett og erfart at enkelte har evner utenom det forklarlige. Men som du sier, mange sjarlataner i bransjen!

  2. Maria says:

    Å skille klinten fra hveten på områder der vi ikke har utfyllende kunnskap – er i beste fall vanskelig, ja. Jeg må si jeg likte sistesetningen din 🙂

  3. New dawn says:

    Det er aldri godt å vite, men sunn skepsis, uten å avvise helt er vel best her også som det er med det meste annet.

  4. kirsitn says:

    Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder… Ytterst skeptisk til alt som ikke lar seg bekrefte gjennom kontrollerte forsøk. Men ikke dermed sagt at det ikke er massevis igjen å oppdage innen naturvitenskapen.

Legg igjen en kommentar

