Useriøse refleksjoner på en fredag

Du vet du jobber på en mannsdominert arbeidsplass når

– raping er vanligere enn nynning i korridorene
– clementinene serveres i en glassbolle, MEN fremdeles i den røde nettingposen
– koppene bæres til vasken, men ikke inn i (den tomme) oppvaskmaskina

Det er sikkert mange flere kjennetegn, hva er dine?
(Legg forøvrig merke til at denne posten IKKE er tag’et med «Irritasjoner». 😀 )

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

8 Responses to Useriøse refleksjoner på en fredag

  1. Berit says:

    Bytt ut raping med plystring, så er du på min arbeidsplass!
    (OK, de er flinke med oppvaskmaskina. Den tar jeg ikke i.)

    • smgj says:

      Oppvaskmaskina settes stort sett på av en mannlig kollega og tømmes av meg. 🙂 Helt fin arbeidsfordeling når ikke denne kollegaen er på ferie…

  2. mia says:

    Eftersom den inte är taget med irritation får jag väl låta bli att nämantoalocket..

  3. Torhild says:

    Når det henger bilder av lettkledde damer både her og der! 🙂

  4. Britt Åse says:

    Tredje strekpunkt der er ikke manns-spesifikt, tror jeg. Jeg jobber på en kvinnedominert arbeidsplass, og det ser ut til at også den jevne kvinne innbiller seg at mora deres jobber der…

    Men, så var det alibiskvetten i kaffemaskinen, da. Den lille skvetten man lar bli igjen for å ha alibi for ikke å være den som tømte kanna – for da slipper man å sette på ny. Den tykkes meg å være mest «maskulin».

    • smgj says:

      Ah… vi har kaffeautomat vi. Og siden jeg er tedrikker så er det faktisk sånn at de første inn døra renser kaffeautomaten. Av ren skrekk for sur kaffe, men det virker.

Legg igjen en kommentar

