Chypre Rouge by Serge Lutens

IS583-013[1] Siden suksessen var så stor med den forrige Serge Lutens-prøven ble dette den neste.

Kategori: Chypre Fruity

Noter: Timian, furunål, honning, bivoks, jasmin, patchouli, mose, musk, harpiks og vanilje.

Parfymør: Christopher Sheldrake i 2006

Opplevelse: Åpningen er sterkt schizofren. Den er skarp … og456R-1530[1] rund. Kryddret … og blomstrete. Vanskelig …. og enkel. Mandig … og feminin. Det vil si at på den ene siden har man harpiksskarphet pluss furunål og noe som minner om innvandrerkrydder, karri og timian. Under der ligger det søt honning, vanilje og litt jasmin.

Jeg kunne nok brukt denne etter at åpningen hadde dødd unna. På den tiden hvor den begynner å komme sammen til en helhet i stedet for å sprike så innmari. Den er som en Y – starter sterkt todelt, men går sammen til ett. 

Det er på det tidspunktet at det meste av krydderbuketten forsvinner og resten kommer sammen til  en harpiks-blomstersymfoni med et orientalsk tilsnitt. Nå blir den en unik unisex i stedet for å være verken fugl eller fisk. På dette tidspunktet tiltaler den meg mye. Dessverre kan man ikke time-share parfymer på denne måten – at man hopper over toppnoten og kun beholder hovednoten og dry-down.

Unik, ja. Liker, ja. Liker nok, nei… Kommer nok til å glede meg over prøven og bruke den tom, men ikke kjøpe.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

5 Responses to Chypre Rouge by Serge Lutens

  1. Berit says:

    Interessant! Det var en av dem som ble foreslått for meg inne hos Alt Godt – Britt Åse, så vidt jeg husker. Så den har jeg faktisk sett etter et par steder. Hvor har du fått tak i prøven?

Legg igjen en kommentar

