Maria Amelie

Vel. Jeg har ikke til hensikt å ta stilling i «Maria Amelie»-saken. Den har mange fasetter og jeg tror neppe det finnes noen som klarer å hensynta alle på en «rettferdig» måte som både er nøytral/objektiv, populær og som det norske folk kan forstå. I sær ikke om man setter saken opp mot Mullah Krekar og liknende på den ene siden og andre søkere som kanskje ikke er så språkføre og synlige, men som har like store problemer på den andre siden.

MEN – prioriteringene i denne saken gjør meg ARG.

Det startet med 8 uniformerte for å hente ei jente. Kan være nødvendig når man velger det mest offentlige stedet/arrangementet man kunne finne, ellers er det vel unødvendig. Og bedre har det ikke blitt. Til sist så er det vel liten tvil om at hun kommer tilbake til Norge om hun blir kastet ut. På en lovlig måte. Hvorfor skal vi da bruke penger på å fly henne fram og tilbake?

Jeg håper virkelig det kommer noe godt utav dette – at det blir tatt et prinsippielt oppgjør med innvandringspolitikken, på en slik måte at vi ikke kaster ut barn som i praksis har vokst opp i norge, og at vi kan få til en arbeidsinnvandring slik at bedrifter ikke må seigpines før de kan få inn kvalifiserte medarbeidere – og slik at vi kan kvitte oss med «rubbet» – altså folk som ikke kan respektere virkelighet og lovverk i det landet de har bedt om opphold i.

Puh, det gjorde godt for irritasjonsmuskelen, ja.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

6 Responses to Maria Amelie

  1. Snuffeldyret says:

    Jeg vil ikke si hva jeg mener om denne saken, men føler at det er et tankekors at ingen protesterte da over 30 Irakere ble hjemsendt her for noen uker siden. Noe av problemet hennes ut fra hva jeg skjønner er at hun har gjemt seg for myndighetene, oppgitt falsk identitet og jobbet svart.

  2. Linnemi says:

    Irritasjonsmuskelen min er bra trigget også. Jeg gremmer meg.

  3. Marit says:

    Amen til det, smgj. Jeg er helt enig med deg, at bruken av resurser blir for dumt. 8 politifolk skulle en tro hadde bedre ting å ta seg til enn det de gjorde i den saken.
    Jeg synes hele saken har blitt som storm i et vannglass. Mye skrik og lite ull.
    Jeg synes saken er trist, for det viser at folk er veldig populistiske når det gjelder hva de støtter og går i tog for. Savner et like stort engasjement om andre flyktninger som blir bare sendt rett ut av landet også.

  4. potentilla says:

    Hadde det vært en iraker med bart så hadde ingen brydd seg, nei. Og majoriteten av folket ønsker strengt regulert innvandring. For menn med bart som antakelig er kriminelle…
    Plutselig ombestemmer majoriteten av folket seg når en tåredryppende historie med en søt jente blir servert. Det er nok flere tåredryppende historier vi ikke får, eller ikke ønsker å få servert. Som kanskje involverer menn med bart…

  5. smgj says:

    Iskkwew har skrevet glimrende om dette i to poster
    http://iskwew.com/blogg/2011/01/15/maria-amelie-og-vaerhanene/
    http://iskwew.com/blogg/2011/01/17/asyl-og-arbeidstillatelse/

    Mye bedre analytisk enn det jeg har tålmodighet til.

Legg igjen en kommentar

