Umandig å vise følelser? Fortjener latterliggjøring??

Menn som gråter på TV eller i andre sammenhenger fortjener visst å bli gjort narr av – iallfall i følge Rich Lowry, redaktør for National Review.

http://e24.no/media/article4014257.ece

Hvorfor det? Jeg trodde da virkelig vi var ute av den mørke middelalderen og at det å vise følelser automatisk skal settes i sammenheng med svakhet var ute av systemet hos de fleste voksne folk.

Nei – takke meg til en leder som viser følelser og har hjertet med seg i jobben framfor gamle steinansikt med is i brystet. Dem har vi mer enn nok av.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

4 Responses to Umandig å vise følelser? Fortjener latterliggjøring??

  1. Snuffeldyret says:

    Jeg er helt enig med deg! Hvorfor sier vi til små gutter at de ikke skal gråte? Men jentene godt kan få lov?

    Man skal jo såklart få lov til å vise følelser og noen av oss(meg inkludert) er lettere rørt enn andre. Det betyr ikke at vi er dårligere enn de som klarer å holde pokeransikt. Nå vil jeg også si at jeg synes det nesten er et pluss i margen når politikere viser følelser, hvor ofte ser en ikke steinansikt fra den kanten?

  2. potentilla says:

    Neineinei, jeg vil ikke ha sippete ledere. Ser liksom ikke for meg at Jens, Jonas, Erna eller hvem det måtte være skulle snørre seg igjennom debatter og spørretimer….
    Dødsfall og begravelser javel, men ellers får de tørke tårene på do!

    • smgj says:

      Har ingen problemer med å se for meg både Jens og Jonas blankøyde og med røde neser, jeg. Erna er en annen sak. Og egentlig ville jeg ikke ha noen av dem som ledere … tårer eller ikke er mer uvesentlig enn andre ting da. 😉

Legg igjen en kommentar

