Dagens irritasjon – lyd på websider og blogger

Jupp. Det vil jeg bare ha sagt – jeg HATER websider som skal påtvinge meg eierens musikk(-smak)

1) Det er sannsynligvis ikke musikk jeg liker.

2) Klarer virkelig ikke siden å stå på egne bein? Jeg oppsøker en side for å lese innholdet – eller musikk for å lytte. Jeg leser ikke for å lytte…

3) Og OM jeg skulle like musikken så liker jeg den NEPPE særlig godt når den spiller i utakt med spotifyen min (som jeg tross alt har valgt å lytte til).

Så jeg styrer unna der jeg klarer det før musikken strømmer ut at spotifyen min og gir meg apoplektisk anfall og synes faktisk dette er verre en blinke-hoppe-sprette-animasjonene som var så “in” for 5-10 år siden…

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

12 Responses to Dagens irritasjon – lyd på websider og blogger

  1. Snuffeldyret says:

    Ha ha, godt sagt og jeg er helt enig med deg. Jeg har begynt å styre unna sider med fancy muzakk. Selv om innholdet kanskje er interessant..

    Nå høres jeg ut som ei satt, gammel grinekjærring gitt 😉

  2. Berit says:

    Av og til er det en fordel med jobbmaskin uten lydkort.
    F. eks. kan jeg snike meg inn på Rosenposten uten at hele etasjen blir full av fuglekvitter, hehe!

  3. Anita K says:

    Helt enig! Hvem bryr seg om slik påtvunget musikk når friheten er ubegrenset mht musikkvalg på nettet. Det er som de som poster 3-4 låter etter hverandre på Facebook. En er kanskje interessant da den har en egen historie. Ja, jeg er også ei sur kjerring. 😀

  4. mia says:

    Kan vara anledningen till att jag alltid har ljudet avslått på PC,en..

  5. Mari Anne says:

    Og jeg slutter meg til. Fuglekvitter eller musikk, det er bare så irriterende.

  6. rita says:

    Godt at det ikke er bare meg. Jeg lukker siden med en gang jeg hører første tonen, og holder meg unna for ettertiden. Hvis noen ønsker at jeg skal holde meg unna bloggen eller nettsiden sin, er det bare å sette på musikk, så er de kvitt meg for godt……

    Sur gammal kjerring? Jeg???????

  7. Randine says:

    Jeg har en lydløs PC for jeg vil ikke påtvinges andres musikk. Velger musikk fra andre medier.

  8. smgj says:

    Så deilig at det er flere «kjerringer» enn meg. (Der hvor jeg kommer fra er forresten kjerring et faktum, ikke et skjellsord.)

  9. kirsitn says:

    Alldeles enig! Hvis folk absolutt skal ha lyd på websidene sine, så bør de i det minste legge til mulighet for å slå av lyden. Det samme gjelder for så vidt også annonser med lyd. Og støy generelt. Motorsykler burde f.eks. vært utstyrt med obligatorisk motlydsgenerator sånn at man slapp å høre dem…

  10. Miamaria says:

    Enig! Forøvrig veldig kult klatrestativ til kattene i forrige innlegg. Har vist det fram til «kattefolk».

Legg igjen en kommentar

