Vinneren av …

Da kan jeg melde at vinneren av den uoffisielle spirekonkurransen (kun for spesielt inviterte) som har gått av stabelen på badet vårt den siste uka endelig er kåret.

Til min store glede var det en ekte heimføing, egenhøstede nicotiana elata(2010) som avgikk med seieren. Det ble antydet på oppløpssiden allerede i går, men endelig avgjort i dag med en rask spiring og høy prosent som overlegent slo outsideren årgangsløvemunn ned i støvlene. (Jeg hadde vel faktisk trodd at årgangsløvemunnen skulle bli en ikke-startende, men den har altså også vist spirer – bare ikke så mye og så jevnt som frk. nicotiana elata).

Nå ser jeg fram til den kjedelige perioden hvor man venter på liv i de gjenværende pottene fram til avskrivingsdag for de resterende engang uti april.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

7 Responses to Vinneren av …

  1. Berit says:

    Så moro med spiring! Nicotiana alata er en favoritt hos meg også.
    Jeg har ikke så mye som henta inn såjord så langt. Men nå er det mars, så nå må jeg snart til.

    • smgj says:

      Det var mer «må» en «vil» hos meg også denne gangen, men nå er det morsomt. Hadde helt glemt hvor gøy (og avhengighetsskapende!) frøspaning egentlig er. 😀

  2. Linnemi says:

    I disse VM-tider. 🙂

  3. Bille says:

    Hehe, det var en artig tilnærming til frøspiring 🙂 Jeg skal jammen ha spirekonkurranse jeg også, ihvertfall når sommerblomstene sås – snart 🙂

  4. Mari Anne says:

    Fornøyelig lesning 😀

Legg igjen en kommentar

