Da har våren (endelig!) ankommet Østlandet

DSC_4266

Varmt og godt er det også i solveggen. Og jeg klapper meg selv på skulderen for vellykket, og riktig tanke under flyttingen av krokus i fjor. De ble nemlig flyttet dit hvor de kan beskues fra vinduet. DSC_4270Winking smile

Blåveisen og rosaveisen har også kommet opp. (Gjennom en mengde lauv.)

Og godt er det med noen lyspunkter, for jeg er hjemme med magesjau og synes synd på meg selv.

I forrige uke fikk jeg endelig flyttet ut plantene fra kjelleren til drivhuset, montert lukeåpnere, fikset vann og varme. Det ble seint i år, men jeg har vært sein med sådden også – og noen har vært seine med våren. Tomatene setter nok avling likevel.

DSC_4264Til sist et bilde av de to linselusene mine. De følger trofast med og gleder seg veldig over vårvarmen på terrassen. (Vennligst se bort fra potta med dau salvie i bakgrunnen. Den likte ikke vinteren.)

Miso har allerede skremt vettet av en neslesommerfugl. Dette er nemlig favorittjaktplassen for tiden – rett ved krokustuene.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

8 Responses to Da har våren (endelig!) ankommet Østlandet

  1. Mari Anne sier:

    God bedring. Godt at det er mulig å lufte seg litt, uten å måtte ha på nordpolhabitt.

  2. stakkars sommerfuglen!
    Tenker det fikk den til å våkne godt etter vinterdvalen jeg..

    Jeg har også røde blåveiser og hvite krokus. Og lilla krokus. Og en tulipanknopp! merkelig så våren fikk fortgang de siste dagene!

    • smgj sier:

      Jeg håper bare at den ikke fikk varige men. Miso er ganske god på å fange, men foreløpig dårlig til å holde – heldigvis for sommerfuglen. (Som ble fanget og sluppet 3 ganger i denne catch&release-sesjonen.)

  3. ritahoge sier:

    God bedring.

    Her har vi ikke hverken krokus eller veiser enda. Derimot har vi «bare» en meter snø på flatmark, noe som er en halvmeter forbedring siden forrige uke. Det går m.a.o. rett vei, og snart er det vår her også🙂

    • smgj sier:

      Det err bra. Jeg ser fram til å lese om hagesesongen i nord. Var utrolig flott på Senja, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke savner den lange vinteren…

  4. Berit sier:

    God bedring! Og takk for at du byr på blomster. Ingen her enda, men jeg har barmark med krokus- og scillatupper, de bryr seg katta om den meteren med tele som fortsatt holder stand.

    • smgj sier:

      Det er tele her også… i den feite jorda. (Dvs der hvor jeg har «jordforbedret». I den innfødte rødsanden har tælen gått…

Legg igjen en kommentar

