Fugleinvasjon

Det har silregnet i dag, så det var vanskelig å få til et brukbart bilde… Men jeg kan iallfall si at jeg iallfall har hatt kjøttmeis, blåmeis, spettmeis, jernspurv, pilfink, bokfink, grønn- og gråsisik, måltrost, grønnfink samt grå og svart trost innom i dag. Jeg tror også jeg har sett rosenfink. (Må få kjøpt en skikkelig fuglebok.) Mangler vel bare grønn og grå stær snart…

Hvor mange fugler spotter du?

DSC_4301

Ja, og Miso tror at verandadøra er svingdør (ut å jage fugler/inn å tørke opp)… mens Nitrox vet at det er de fuglene man fanger som teller – og prioriterer å få skjønnhetssøvnen varmt og tørt.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

7 Responses to Fugleinvasjon

  1. Villrose sier:

    Rødstrupen markerer revir i morelltreet. Og svarttrosten. Spettmeisen også. I tillegg til meiser og finker: Dompap, flaggspett, ringdue. Også noen uidentifiserte flyvende objekter

  2. Mari Anne sier:

    Det er et yrende fugleliv her også, når ekornet er ferdig med frokosten. Da savner jeg også fuglebok. Vanskelig å søke på nett når jeg ikke har navn å slå opp på, og det er jo nettopp navnet jeg er ute etter.

  3. Line Cathrin sier:

    hallais!🙂
    Jeg er fugleanalfabet. Ille en også. Kan slett ingeting om dem. Gemalen ler av meg fordi jeg er verre enn en asfaltelsker. Hehe. Men en hakkespett ,en dompap (hanne) ,Vipa,meiser(men klarer ikke å skille de fra hverandre), kråker, måser og skjæra kan jeg. Det er sørgelig lite gitt. Hihi.
    Leste den der «selvangivelsen» din. Flirte godt av innholdet i klesskapet ditt. Husker at alt var svart i England, men en lavendelfarget Cardigan hadde du. Liker de navnene på kattene dine. Hvor har du tatt de fra.
    Klem!
    Lineca

    • smgj sier:

      Hehehe. Hyggelig at du har tint fram igjen. Det har kommet til *litt* mer farge i klesskapet siden da, men ikke mye.
      Miso kommer fra at Anne-Marie hadde Sushi og Latte… og et kattenavn fra japansk mat hørtes greit ut. Det er bare at hun kun spiser tørrfor og «kjøtt»-pinner fra pose…
      Nitrox fikk navn da vi begynte å dykke…

Legg igjen en kommentar

