Kjønnsroller – glimt fra en dag i vårt liv

Den første beboeren i huset:
– luket litt og slapp ut plenklipperen
– vasket en maskin klær og la sammen
– la parkett i et rom
– bakte knekkebrød

Den andre beboeren i huset:
– plukket bær og lagde rødgrøt
– skrudde opp og koblet til to utelamper
– støvsugde hele huset
– renset takrennene

Begge måtte vaske kjøkkenbenken og utstyret i bruk. Den andre jobbet med å vaske og maskere en gang som forberedelse til maling, den første jobbet “med data” denne dagen. Begge jobbet full dag og begge fortsatte til kl 22 denne dagen.

Ut fra dette – “hvem har trakt og hvem har tut?” Winking smile Og betyr det noe så lenge jobbene ble gjort til begges fornøydhet?

Og hvem kunne ha gjettet uten intitiell kunnskap om meg og Husets Herre (aka – hvem av oss som er “most likely” til å luke) … ?

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

6 Responses to Kjønnsroller – glimt fra en dag i vårt liv

  1. ritahoge sier:

    Da vil jeg, hvis jeg får lov, tippe at «den andre» er husfruen :oD)

  2. oline sier:

    Det er nok du som luker.

  3. Mari Anne sier:

    Føler meg overbevist om at det er du som baker knekkebrød, særlig når det er den samme som luker. Det hørtes ut som en effektiv dag.

  4. Tilbaketråkk: Gi meg Senga Sengana eller Korona « Mellom himmelen og havet

  5. Britt Åse sier:

    Jeg har alvorlig vansker med å se V luke, altså 😆

Legg igjen en kommentar

