Gi meg Senga Sengana eller Korona

Vel – jeg kan med stor sorg meddele at Koronasesongen er over her på Østlandet. Det fant jeg ut da det eneste jeg kunne finne var jordbær av typen “bred for transport”. Det vil si med seigere skinn og fastere fruktkjøtt og mindre saft. Dessverre medfører det i den sorten jeg fant også faktorer som “mindre saftighet”, mer “pels” (ikke mugg, men sånne korte “skjeggstubber” på frøene), mindre smak og ikke-eksisterende sødme. De var også lite estetisk pene siden de hadde lys nakke og blass farge. Iallfall de fleste i korga. De minnet kort og godt mest om agurk med jordbærsitronsmak, uten sukker. Akkurat som de belgiske, overprisede “pyntebærene” i mars. Jeg tipper det var ‘Bounty’ eller ‘Florence’.

DSC00181

De var faktisk så uspiselige at jeg endte opp med å spise hele korga. Ingen vits i å ta med sånt hjem. Open-mouthed smile

En jordbæroholics bekjennelser

Kilder:
http://www.agropub.no/id/2380?hidemenu=true&kap=kap17 

Og ja, det var jeg som luket. Winking smile

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

One Response to Gi meg Senga Sengana eller Korona

  1. Britt Åse sier:

    Hihihihi!
    *Klem*

    Senga Sengana og Korona er gode, ja.

Legg igjen en kommentar

