Stille lenge–bloggfasten brytes med litt irritasjon

DSC00165

Hvor klipper jeg meg? Hos de som klipper damer og herrer og priser kjønn uavhengig av frisyre – eller hos frisøren som har unisexpris?

*Glefse!*

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

16 Responses to Stille lenge–bloggfasten brytes med litt irritasjon

  1. orchis sier:

    Alltid forundret meg, det der…. Glad jeg tilhører lavpriskjønnet!🙂

  2. Grethe sier:

    Men det var jo en grei pris, for hos meg koster en klipp mer enn det dobbelte. Mulig håret på Østlendingene er mer utfordrende å klippe… Der jeg går har de også lunsjklipp til en billig penge, men kun for menn….. godt det ikke er sånn hos tannlegen også…..

    • smgj sier:

      Du får ta deg en tur til Halden å bli klippet da… Er usikker på om de innfødte vil like å være ekskludert fra Østlandet, forresten – alternativet er jo å bli en del av broderlandet. Og det tror jeg neppe er aktuelt!😀

  3. Mari Anne sier:

    Har savnet deg, fint at du kommer tilbake selv om det er med et glefs.

    • smgj sier:

      Er nok litt vanskelig å komme i salen igjen. Det eneste jeg har lyst til å snakke om for tiden er sykdom, behandling og diett… og jeg synes bloggen skal være en lett blanding – ikke en hypo-blogg…
      Men jeg skal prøve!

  4. Linnemi sier:

    Kjekt å se at det står til liv. ;))
    Kr 220,- for en dameklipp ?? Jatakk. Jeg betaler vanligvis 500,- ….

  5. Ellen M. Gulbrandsen sier:

    For min del kunne de gjerne tatt 220 for en herreklipp også.

    -, og det gjør de sikkert i Oslo, men det er en snål prispolitikk. Det er nok ikke bare hos dere det er slik.

  6. Andrea Nornes sier:

    Som folk over her har sagt, så var jo det der veldig gode priser, men helt enig med deg i at det burde vært lik pris uavhengig av kjønn!

  7. Alternativet er vel differensiering etter hvor mye jobb det er? Ikke at jeg har peiling, men jeg ser for meg at dess mer fancy sveisen er, dess verre er det å klippe den. Selv om dette ikke nødvendigvis er kjønnsavhengig, antar jeg at det er flere fancy damer enn menn.
    Selv har jeg løst problemet med at jeg ikke har klipt meg hos frisøren siden 1986. Det er helt gratis å svinge saksa selv…
    Velkommen tilbake!

    • smgj sier:

      Takketakk.
      Våger ikke klippe selv, nei. Liker ikke berg-og-dalbane.😉 Synes dere selvklippere er modige. Forøvrig er det mange jenter med langt hår som kun skal stusses også, tror jeg?

  8. Britt Åse sier:

    Velkommen tilbake, jeg har også savnet deg!

    Skjønner ikke det med lavere herrepris, jeg. Vel er det mye styr med damer, men de holder da jaggu meg på med millimeterpresisjon på hodene til menn også. Kanskje de priser lavere for menn for å få dem til å stelle seg litt sånn jevnlig? Nei, neppe – menn er jo (også) blitt så jålete de siste åra. Da er jeg tom for forslag.

    Men, da jeg klippet meg på torsdag betalte jeg over sjuhundre for klipp + en flaske med noe produkt, så rundt femhundre er nok temmelig vanlig.

    • smgj sier:

      Jeg pleier å klare meg under 300 for kun klipp her i byen. Da er det også uten «føhn oog forming» og «helt bart» – dvs uten noe stivelse.😉

      Synes også at standard herreklipper ser minst like tidkrevende ut. *trekker på skuldrene* Vel – de får prissette som de vil og jeg klipper meg hvor jeg vil.😉

  9. Marina sier:

    Har også lurt på hvorfor menn kan få hele hodet klippet for mye mindre enn de tar for å stusse tuppene mine, men regner med at det er en slags utjevning fordi menn stort sett må klippes oftere.
    Eller kanskje det er fordi menn ikke drasser sånne kjempedigre vesker inn i salongen? I såfall burde jeg fått det samme avslaget, for det gjør ikke jeg heller.

Legg igjen en kommentar

