Første frostnatt

Og mye igjen å gjøre ute ennå. Spesielt siden jeg har forsømt hagen i år. Drivhuset må tømmes, jordskokken, pastinakken og rødbetene tas opp, bøttedammen tømmes, gresskarene tas inn og mer til. Bør også få kuttet en god del stilker, luket over en del bed og tømt en kompostkasse eller to … Sukk. Jaja. Jeg får ta det pø om pø. Hagebladene mine fikk iallfall et nytt hjem i dag. Alltid hyggelig å kunne gi noe videre i stedet for å kaste ting. Smile

I helga har jeg gjort mest inneting. Ble iallfall ferdig med å liste rundt døra og kle lettveggen til klesskapet. Nå er det grunning og sparkling som står for tur. Og vinduslister, golvlister og feielist til dørstokken. Dette rommet skal bli kombinert kontor og gjesterom. Det er da alltids nok å henge fingrene i.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

6 Responses to Første frostnatt

  1. Bønna sier:

    Ja vinterstart går sørpå går jo aldri ubemerket hen i nyhetene. Nesten så man setter pris på regnværet, er jo i det minste plussgrader ( enn så lenge).🙂

    • smgj sier:

      🙂 Ja, her er det ikke som julekvelden på kjerringa, men som «snøen på østlenningen».

      På denne tiden vet jeg virkelig ikke hva som er verst; regn eller frost.

  2. Mari Anne sier:

    Hagen er nok der neste år også, jeg synes du får gjort mye inne jeg. Her merkes det at vi ikke er 25 lenger, ting tar tid. Særlig hvis det skal gjøres inne.

  3. Berit sier:

    Hodelykt neste for å bli ferdig ute nå! Jeg holdt på et par kvelder forrige uke til jeg knapt så forskjell på jorda og fingrene mine. Hos oss er bare jordskokkene igjen i kjøkkenhagen, men det er fortsatt atskillig blomsterløk som skal i jorda. Og da må jeg for skams skyld luke først….

Legg igjen en kommentar

