Har strikket litt mer

En lue denne gang. Husets Herre insisterer på at den er for kort så 20120130_194200jeg tar den sjæl. Jeg brukte mønsteret “2×2 ribbed for his pleasure” fra Ravelry, men side jeg nå har lært provisional cast on så måtte jeg bruke det denne gangen også. Open-mouthed smile Så da ble det sånn at jeg strikket lua fra “bak bretten” og ut… og så snudde jeg og strikket fra bretten til kanten av lua. Enklere å regulere lengden sånn, og siden bretten skjuler “skjøten” så er det ikke så farlig at ikke skjøten ble helt jevn.

Avsluttet med å kjøre noen runder med vrangmaskene i en kontrastfarge. Synes den ble bra, jeg.

Sukk – nå må jeg bare strikke én til før jeg kan begynne på noe mer spennende…

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

2 Responses to Har strikket litt mer

  1. orchis sier:

    Noe slikt kunne jeg trengt her de siste dagene. Fyttegrisen så kaldt det plutselig ble.

Legg igjen en kommentar

