Hagen løper fra meg!

… men jeg er iallfall ferdig med det nødvendigste av vårpussen. DVS alle bed er ryddet og alt kvist og kvast i kompostkassen, og bedene har fått en omgang med gjødsel. Rakk til og med å så ferdig i kjøkkenhagen … OG en tur til Plantasjen for persillefrø (og noen stauder, et par nye georginer siden mine så så sjabre ut, en rhododendron og en sekk grillkull … og … og …). Winking smile  Det var ikke så mye spennende på Plantasjen, dermed måtte jeg jo gå mange ganger til jeg fant noe jeg ville ha.🙄 Men det ble iallfall en broket salvie og en standard mynte til erstatning for de som frøs ihjæl i vinter.

Og blåveisene rakk å blomstre av uten at jeg fikk tatt et eneste bilde. Men det kommer da forhåpentligvis andre blomster seinere også. Smile Margathonliljene ser iallfall ut til å trives. (Og hittil har jeg bare sett en eneste lakkrød. Den er nå en forhenværende.)

Nå er det jord til tomatene som må i hus. Jeg setter mine rett i varmkompost fra det lokale anlegget. Det har jeg gjort “i alle år”. Av det får jeg fine tomater med mye smak. Og jeg får nok til å toppe kaldkomposten med luksuskompost sånn at gresskar trives. Ja, i hagen blir man ikke “ferdig”. Det er alltid noe å gjøre om man vil. Men voksekraften er så vidunderlig at det også overlever å bli oversett. Fin egenskap det der.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

4 Responses to Hagen løper fra meg!

  1. Marit sier:

    Ja, våren kom i ekspressfart i år. Godt at du ble ferdig med vårpussen da. Ikke noe fordel å skulle ta den etter at plantene har begynt å vokse for mye.

  2. Villrose sier:

    Synes du har kommet veldig langt, jeg!

  3. hildeg sier:

    Du har kommet lenger enn meg, og jeg har ikke dårlig samvittighet. Det er da ikke mai ennå??? Det er helt unormalt å gjøre noe annet enn å håpe at snøen smelter snart på denne tida…

    • smgj sier:

      Åh – du får ha din samvittighet som du vil i din hage. Jeg synes det er bedre å rydde før det spirer en masse. Da tråkker jeg bare ned det som har overlevd…😉

Legg igjen en kommentar

