Mer negler

Advarsel: høy jålefaktor.

Først et bilde av den fargeskiftende lakken jeg skrev om sist; Nubar Moodies #M145 «Blue violet to sky blue». Siden det er sommer og jeg faktisk er varm på hendene og neglene mine ikke er lange nok til at den kjørlige tuppen utenfor fingeren vises særlig godt har jeg jukset litt.

Langemann har fått en tur i varmt vann og viser den lyse, varme delen av fargen, mens lillefinger og ringfinger er ganske kjørlige. Pekepinnen er relativt varm og kjølig på tuppen.

Effekten avhenger av blodomløp, egen kroppstemperatur og neglelengde. Jeg liker både den tordenblå og den himmelblå fargen.

Jeg beklager forøvrig den manglende bildekvaliteten – jeg trenger et bedre mobilkamera.

oo0O0oo

Etter å ha plasket i vannet størstedelen av lørdag og søndag – jeg tok kurs som innebar 5 dykk – så fortjente jeg litt kosetid foran tv’en, synes jeg. Under dykking trenger det dessuten så mye vann i neglene at lakken flaker av – så litt puss måtte til uansett.

Valget falt på Nubars Duochrome (tofarget?) #S213 «Indigo Illusion». Resultatet (om enn ikke planlagt) er at jeg har lakk som matcher genseren perfekt i dag.

Indigo Illusion er petrolblå med mikroskopisk glitter som reflekterer grønt eller rosa avhengig av lysvinkel. Den rosa (ikke den grønne) refleksen er mest framtredende i tillegg til grunnfargen. Effekten forsvinner litt på meg siden jeg har lagt blank topplakk.

Siden mitt bilde ikke yter tofargetheten rettferdighet kan interesserte se bedre bilder her.

Ah – av og til skal det ikke stort til for å gjøre meg glad – det å se ned på neglene mine i dag er en sånn liten ting. (Dessverre kommer de nok ikke til å se like flotte ut etter rideturen i ettermiddag … 😛 )

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

10 Responses to Mer negler

  1. Britt Åse says:

    Håh! kjempefin den første der. Må ha. Bestiller Nubar, som jeg har siklet på hos Neglelakkmani også, i denne dag 😀

  2. Mokki says:

    Vet ikke om jeg tør å si det, for det avslører hvor lettpåvirkelig jeg er…. men jeg kjøpte altså neglelakk på lørdag. Plommefarget dog, siden hele beholdningen min av neglelakk besto av to varianter av bronserosa. Kan jeg skylde på at gubben likte at jeg hadde malt neglene til ferien? *blunke uskyldig*

    • smgj says:

      Tips til mørke farger – har jeg lært – er å være nøye med å bruke «grunning» (baselakk) for å unngå misfarging av neglen.

      Rart det der – Husets Herre valgte ut dagens farge. 😉

  3. Mokki says:

    Rosen er forøvrig enten Tuscany Superb eller Nuits de Young – skal sjekke lappen når jeg kommer hjem 😉

  4. Linnemi says:

    Kom deg opp av vannet, jente. Du er jo BLÅ på neglene! 😉

    I mitt yrke kan jeg ikke bruke neglelakk, ei heller ha lange negler. Gjett hva jeg gjør i sommerferien. . . 😀

  5. AnneKa says:

    Tøfft! Nå fikk eg lyst på ny neglelakk 🙂

    • smgj says:

      Så hyggelig. Da synes jeg du skal finne en fin farge. Velkommen hit forresten. Jeg tittet innom bloggen din – der var det mange fine bilder. Fuglebildet «Samling» fra sansehagen traff meg spesielt.

  6. Tilbaketråkk: 2NITE – China Glaze « Hagen på Hytta

  7. Tilbaketråkk: Negleri, neglera, hurra « Hagen på Hytta

Legg igjen en kommentar